wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Friday, December 31, 2010

:: Doaku agar kita dipertemukan pada hari yang pasti ::

wanita manakah yang tidak mendambakan seorang pejuang risalah rasulullah ?
yang bisa membisukan para musuh islam dengan kalimah 'lailaha illallah muhammadur rasulullah'..
seorang rijaluddeen yang sanggup menggadaikan segala-galanya demi menegakkan islam ! inilah yang dicari..inilah yang dinanti..

'aku mencintaimu kerana agama yang ada dalam dirimu..
jika hilang agamamu,maka hilanglah rasa cintaku padamu...'


Bismillahirrahmanirrahim~

1 message received..

enti...
bukan ana tidak mahu memandang wajah enti,
tapi ana berdoa agar wajah ini menghiasi hari-hari nanti
hari-hari yang pasti..

bukan ana tidak mahu melirik senyuman pada enti,
tapi,ana selalu tersenyum didalam hati
agar senyuman ini 'mahal' di hari cincin disarungkan di jari,

bukan ana  tidak mahu bertanyakan khabar pada enti,
tetapi ana sering mendoakan agar suatu hari nanti,
ana tidak perlu bertanyakan dan ana sentiasa merasai.
di hari-hari yang pasti,,

bukan ana tidak mahu bercakap dengan enti,
tapi,ana ingin menghabiskan bicara-bicara ana,
tika mana ana dan enti  bukan lagi 'ana' dan 'enti'
di hari-hari yang pasti..

bukan ana tidak mahu berchatting dengan enti,
tapi ana takut jari-jari ini tidak diizinkan lagi untuk membelai rambut enti..
di hari-hari yang pasti..

bukan ana tidak mahu mesej dengan enti,
tapi bimbang  Allah menarik  kenikmatan ini di hari-hari yang pasti,
tika itu,mungkin Allah menarik nikmat cinta duniawi yang dinikmati waktu ini..

bukan ana tidak ingin memandang wajah enti,
tapi ana bimbang wajah ini tidak akan memberikan senyuman di setiap pagi 
di hari yang pasti,,

bukan ana tidak mahu memandang senyuman enti,
tapi ana bimbang senyuman ini pudar dan layu
di hari-hari yang pasti..

enti yakinlah!
percayalah...

bukan ana tidak ingin mengatakan rindu pada enti,
tetapi rindu tika ini tidak akan membawa ana kepada rindu illahi
kerana ianya bukan hari-hari yang pasti..

bukan ana tidak ingin mengatakan ana mencintai enti..
tapi ana tahu cinta saat ini tidak juga membawa kepada cinta Ana pada illahi..
kerana ianya bukan pada hari-hari yang pasti..

kerana ia bukan di hari-hari yang pasti,
ana tidak mahu agar hati ana dan enti mati.
lalu mematikan hubungan ana atau enti dengan ILLAHI..

enti,
intailah sebentar hari-hari yang pasti..
tika itu,andai ana jatuh,enti menghulurkan tangan untuk memberi ana harapan..
tika ana kesedihan, enti bersedia untuk tersenyum disisi dan menggembirakan..
tika ana keseorangan, entilah teman..
tika ana kelalaian,entilah yang mengingatkan..tika itu..ana dan enti..
bukanlah 'ana dan enti' lagi.
kerana,,

ia adalah hari-hari yang pasti..
berdoalah untuk hari-hari yang pasti,
hari-hari yang pasti bagi mereka yang menyandarkan harapan pada jalan kebenaran..
dan itulah jalan yang telah islam berikan...

moga kita dipertemukan nanti,dihari-hari yang pasti,seperti yang ALLAHU RABBI telah janji..
bagi mereka yang mana hati-hatinya tidak mati dihari-hari yang tidak pasti..
_________________________________________________________________

pasti...! yakinlah.. Allah sangat-sangat penyayang!! moga kita semua dibukakan pintu hati..
untuk anta2 dan enti2 sekalian...

* sangat-sangat menghargainya.Jazakallahu khairan kathira*

"ya Allah,andai aku rindu,biarlah rinduku bersulam taqwa.Andai aku sayang,biarlah sayangku kerana dakwah! 
aminnnnn"~ *hanya Allah yang tahu*

"jadikanlah dirimu mawar yang menyeri & menguntum di jalan dakwah & biarkanlah mawar itu terpaksa melukai tangan-tangan untuk merasai harumnya kasih Allah"

Tuesday, December 28, 2010

kfc???

hurm....dulu...dari kecik until sekolah renda (darjah 6)...boikot habis -habisan...even jamuan buat kfc un...xmakan un...sebab takut ayah marah...tapi..skunk?ape dh jadi pada diriku!...mentang2la sekolah btul3 tengah bandar..haish..pe la nak jadi...kadang2 ku terpikir Sebuah kisah di zaman Nabi Ibrahim, semasa Nabi Ibrahim dibakar oleh kaumnya, seekor burung kecil terbang berulang alik mengisi air dalam paruhnya lalu menyiram ke atas api yang membakar. Itulah yang dilakukannya berulangkali. Tingkah lakunya diperhatikan oleh makhluk Allah yang lain lalu bertanya kepada burung kecil itu, ‘buat apa kau penat-penat mengambil air berulang alik, sedangkan api yang membakar Nabi Ibrahim takkan terpadam dengan air yang kau siramkan itu.’
Lalu dijawab oleh burung tersebut, ‘Memang ia tidak akan memadamkan api tersebut, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya samada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak‘.......diri ku takut....start skunk...dh xnak makan la...xnak hampakn my parent.....n dirku ku jga takut!..apa y patut ku jawab tika Allah menyoal ku'apakah y ak lakukan untuk menyelamatkan saudaraku!'...bila ku makan benda y xbpe elok...sgla hafalan ku hilang!..kfc?..pnah afalan ku hilang....hurm?..sekrang diri ku lalai!alpa! dengan keindahan duniawi yang hanya semata2 perhiasan di dunia!!...diriku juga lalai dalam mentaatiNYA...lalai mencintaiNYA  dan mencintai kekasihNYA dengan setulus hati..bagaimana diriku utk mendapat halawatul iman?.....ya allah..betapa hina nya hamba mu ini...ampunilah aku serta muslimin dan muslimat yang lain..tunjukilah aku serta saudara seislam ku ke jalan yang benar...jauhilah kami dari segala kemungkaran-Mu....ya rabbul izzah...tika diriku lalai..Kau masih mengingatiku..padahal aku tidak mengingati-Mu di saat aku dikelilingi dengan kemewahan....tika aku dalam kemiskinan...kesengsaraan...baru ak mencari-mu..ampunilah kami....ya Allah..jauhilah kami dari sifat angkuh kepada-mu....sesungguhnya..ak ingin...hidup dan matiku hanyalah untuk -Mu....

Monday, December 27, 2010

panggil ana...-->al-hurul ain.....tenkiu...^_^


Bidadari dalam Al-Qur’an di sebut Al-Hurul Ain....
Al-Hur secara bahasa merupakan bentuk jamak dari kata haura. ‘Sedangkan, arti haura’ adalah perempuan muda yang cantik, gadis, putih, dan murni (putih kemilau).....Al-’Ain adalah mata yang agak lebar dan hitam. Mata semacam itu adalah mata yang paling cantik yang pernah dilihat manusi...a.......

Panggil la drimu dengan nama ini..semoga ia menjadi doa buatmu...♥

fakTa!!...

mybe benda yang saya nak gtau nih agak sensitif 4 boy...if korang baca..korang gtau la kat y gurlz y korang kenal...nak bgtau 2 un..scra berhikmah la yer.......diriku yang nak menulis ni pun malu...tapi...ilmu mesti la kongsi an...jangan pk apa2 dah la...di sini sy nak gtau....cmne eh nk ckp....seyes malu!..u all semua know yang ekonomi skunk teruk...alam semula jadi hampir pupus......d sini sya nk gtau....u all thu tuala wanita d perbuat dari apa?...sbnarnya....d perbuat daripada bahan kitar semula!...macam surat khabat..tissu2....kertas....bahan2 tu dyrang kitar semula then buat tuala wanita..Sebelum ni x pernh tau,bila dah tau yang...pad yg biasa dipasaran sekarang diperbuat dripada bahan mentah iaitu dari kertas buangan.. kertas buangan,agen yg berkarsinogen, agen fluoresen dan sebagainya merupakan bahan mentah yg digunakan untuk memproses tuala wanita pkai buang yg ada dipasaran...kertas buangan pula termasuklah kertas kitar semula,kertas tebal,kotak dan pulpa kayu yang tersembunyi bakteria serta kuman yg merbahaya..kertas dan pulpa kayu yg telah dilembutkan akan melalui proses pelunturan berklorin..sejenis toksin yang dinamakan dioksin akan terhasil dalam proses pelunturan berklorin ini. setelah proses ini selesai,terhasilah produk pakai buang wanita seperti tuala wanita,pantiliner dan tampon..

takut kan...TAKUT tpi kita tetap pakai... untuk jimat kos kan???untuk apa kalu kta tau benda tu bahaya kt kesihatan diri kita...secara logik la kan....elok ke nk pakai?..nak pakai boleyh...xde masalah....tapi..kesan?...kesan dy t...of course la negatif kan....lau x silap boleyh sampai kerosakan rahim....PLEASE BEWARE!!...korang nak pakai buleyh...tapi...selepas 2 jam tukar..even darah xda!...uke?...Dioksin adalah bahan kimia bertoksid yang amat kuat kesannya. Ia 130 kali ganda lebih bertoksik daripada Cyanide dan 900 kali ganda lebih berbahaya berbanding Arsenic. Ia digelar “Bahan Bertoksik Paling Kuat” pada masa kini. Pusat Penyelidikan Kanser Antarabangsa mengelaskan Dioksin sebagai karsinogen (bahan penyebab kanser). Banyak kajian perubatan membuktikan bahawa kandungan Dioksin pada tahap rendah masih berupaya mencetuskan risiko tinggi kanser payu dara, kanser usus, endometriosis, kanser ovari, keguguran dan pelbagai masalah puan yang lain.

Ape kaitannyer???
Darah haid yang mengalir keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau kain bukan kapas. Gas toksid yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan.
Sekiranya tuala wanita tersebut menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksik. Ia akan mengelakkan masalah jangkitan, ruam, gatal atau alahan.

Darah haid akan mengalir keluar daripada uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksik yang dinamakan dioksin akan terbebas melalui proses pemeluapan. Dioksin akan diserap ke dalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai di ovari melalui tiup falopio.

Jika kita sanggup berbelanja beratus-ratus malah beribu-ribu ringgit demi kecantikan muka, kenapa tidak berbelanja beberapa ringgit untuk keselamatan mahkota kita???
fikir-fikirkan...
 
n..if korang nak beli pad yang jnis wangi2 urh..xyah la....ad kesan negatif lau xsilap...hati3 eh....lau yang herba...wallhualam... 

Tuesday, December 21, 2010

sebuah kisah

"Leceh betullah orang perempuan ni. Tegur sikit dah merajuk. Kena pujuk, nasihat lembut-lembut, cakap baik-baik... hai leceh betul. Tetapi kalau dibiarkan menjadi-jadi pulak! Kita punya kerja pun dia nak langgar. Buat kerja ikut semangat, tak pandang kiri kanan lagi."

"Eh, apa yang kau ngomelkan ni Fuad? Siapa yang buat hal kali ni?"

"Staff aku si Lina tu lah. Baru tegur sikit, dah monyok. Hari ni dah tak datang kerja. Susahlah macam ni. Kerja pejabat akan terganggu."

"Entah-entah dia ada hal lain. Engkau belum siasat dah jump to conclusion."

"Alaah... orang perempuan memang macam tu. Kan Nabi pun kata yang orang perempuan tu ibarat tulang rusuk yang bengkok*? Sebab dia bengkoklah orang perempuan suka buat perangai. Kita nak luruskan nanti patah pulak. Kalau dibiarkan terus, makin bengkoklah. Hai susah, susah."

"Jangan cakap macam tu, Fuad. Maksud Hadis tu bukan begitu."

"Eh, kan Hadis itu sudah lumrah diperkatakan? Apa yang tak kena pulak, Naim?"

"Maksud aku begini. Menafsirkan Hadis itu seolah-olah orang perempuan tu memang Allah ciptakan sebagai satu golongan yang "disadvantaged" atau terkurang seperti yang engkau cakapkan seolah-olah mengatakan yang Allah itu berat sebelah. Walhal Allah itu Maha Adil dan Dia ciptakan lelaki dan perempuan itu sama sahaja dari segi kemampuan mereka untuk meningkatkan iman dan menjadi hamba Allah yang bertaqwa. Bengkok yang disebut di dalam Hadis itu bukan bermakna yang mereka itu sentiasa cenderung ke arah melakukan perkara-perkara yang tidak baik."

"Buktinya, apabila Rasulullah s.a.w. datang membawa ajaran Islam, baginda menaikkan taraf perempuan yang sebelum itu dianggap "golongan yang tak berguna" kepada "sayap kiri" kepada masyarakat. Beliau ada memberikan tugas-tugas yang penting kepada orang perempuan, terutama bila kaum lelaki keluar berperang. Sebagai sayap kiri, tentulah mereka diiktiraf seimbang dengan sayap kanan."

"Tapi, memang orang perempuan kuat merajuk. Jenuh kita nak layan dia."

"Merajuk bukan berlaku pada orang perempuan saja. Orang lelaki juga kuat merajuk. Mungkin cara merajuk atau cara `protes` tu yang tak sama. Punca merajuk sebab iman lemah, bukan sebab jantina. "Lagipun, apa salahnya kalau kita tegur orang perempuan dengan berlemah-lembut dan berhikmah. Bukankah begitu tuntutan Islam. Kalau kita marah-marah sehingga mereka merajuk, bukan mereka yang salah, tetapi kitalah yang salah. Entah-entah waktu itu kita lebih`bengkok` daripada mereka!"

"Eh, eh engkau ni. Asyik nak bela orang perempuan aje."

"Aku bukannya nak bela siapa-siapa. Aku cuma nak betulkan pemahaman yang tidak betul terhadap Hadis tu."

"Apa maksud sebenar Hadis tu?"

"Orang perempun yang diibaratkan seperti tulang rusuk yang bengkok itu bukan bermakna satu kekurangan, tapi sebenarnya adalah satu "penyempurnaan" . Sepertimana juga usus manusia yang berlipat-lipat dan berlingkaran itu bukanlah satu ketidakbetulan tetapi begitulah keadaan usus yang sempurna. Bengkoknya tulang rusuk itu kerana ia bersifat `pelindung`. Ia melindungi organ-organ penting di dalam tubuh manusia seperti jantung, paru-paru, hati dan limpa. Kalau tulang kakilah yang diletakkan di dada manusia, sudah tentu ia tidak dapat berperanan sepertimana tulang rusuk yang bengkok itu."

"Oh begitu. Jadi bila Nabi katakan yang orang perempuan itu seperti tulang rusuk yang bengkok, beliau hanyalah hendak memperlihatkan perbezaan peranan mereka berbanding lelaki?"

"Begitulah. Selain itu, maksud `tulang rusuk yang bengkok` itu ialah sifat `rahmah`. Orang perempuan itu sifat semulajadinya penyayang. Perasaannya halus. Kerana adanya sifat-sifat itu, orang perempuan boleh sabar menjaga dan melayan anak-anaknya yang berbagai kerenah. Mereka juga sabar dan tekun melakukan kerja-kerja rumah yang mungkin kepada kita sangat membosankan. "

"Begitu jugalah di dalam masyarakat, orang perempuan sangat sesuai menjadi guru, jururawat, dan apa juga bidang yang dalam kemampuannya. Oleh itu jangan cuba buang sifat "bengkok" ini daripada orang perempuan dengan memberikan mereka tugas-tugas yang tidak sesuai. Kalau tulang rusuk sudah patah, organ-organ yang penting tadi tidak akan selamat."

"Jadi peranan mereka sebenarnya penting. Bayangkanlah betapa besar peranan dan jasa ibu yang menjaga dan mengasuh kita dari kecil hinggalah besar."

"Hmm, betul tu Naim."

"Sebenarnya tiada siapa yang `bengkok` mengikut tafsiran yang engkau gunakan. Bengkok atau tidaknya seorang lelaki atau perempuan itu bergantung kepada iman dan akhlaknya. Orang lelaki kalau tidak berusaha untuk membuang sifat-sifat yang terkeji di dalam dirinya pun akan jadi bengkok juga, malah lebih bengkok dari orang perempuan yang ada usaha membaiki dirinya."

"Baru aku sedar, akulah yang bengkok. Asyik marah-marah dan tidak sabar."

"Memang tidak sepatutnya kita lihat orang lain itu lebih `bengkok` daripada kita. Sebaliknya kita patut sentiasa merasakan yang kitalah yang lebih `bengkok` daripada semua orang lain di muka bumi ini... "


*Sesiapa yang beriman dengan Allah dan Hari Akhirat, maka janganlah menyakiti jirannya dan hendaklah dia menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana sesungguhnya mereka diciptakan daripada tulang rusuk. Sesungguhnya tulang rusuk yang paling bengkok ialah yang paling atas, jika kamu berusaha untuk membetulkannya kamu akan mematahkannya, jika kamu terus biarkan begitu ia akan terus bengkok. Oleh itu terimalah pesanan supaya menjaga wanita-wanita dengan baik. (Hadis riwayat al-Bukhari no: 4890)

ukhti...

Tika dirimu terasa hambatan ujian Nya terlalu perit,
Maka sujudlah kepada Yang Maha Penyayang,
Secebis ketenangan akan menyusup kembali,
Saat terasa kehabiskan semangat di medan juang,
Sahutlah kembali seruan 'Hayya 'alal falah',
Usah dibiarkan mutiara berharga itu mengalir sia-sia,
Salurkan ia kepada Yang Maha Esa,
Dia yang selalu bersamamu,
Saat duka dan gembira menerpa,
Tabahkan hatimu sayangku,
Moga rahmat Allah bersamamu,

Walau dalam senyuman,
Mahupun dalam tangisan,
Kerana engkau mujahidah muda,
Srikandi pejuang agama mulia,
Lantas itulah Dia menebarkan onak berduri,
Buat tarbiyyah Pencipta kepada hamba Nya,
Bagi yang beraqal dan beriman kepada Nya,
Sahutlah kembali alunan zikrullah,
Moga hatimu bahagia dengan ujian Nya,
Datang menerpa silih berganti,
Tiadalah dayaku melainkan dengan pertolongan dari Mu ya Allah...

Sayangku,
Usah hiraukan kumbang yang menerpa,
Kerana kau bunga berkembang mekar,
Indah di taman larangan,
Bukan permainan untuk sebarangan,
Tapi permata berharga,
Intan yang berkilau cahayanya,
Hanya yang 'haq' mampu mendekatimu,
Seindah Mawar BERDURI,
Itulah pujaan seorang lelaki,
Yang mendambakan sayap kiri,
Yang suci dari debu dunia,
Apatah lagi sebutan sang lelaki....

Sayangku,
Bentengkan dirimu dengan iman pada Nya,
Kuatkan hatimu dengan taqwa pada Nya,
Pasakkan semangatmu dengan hidayah Nya,
Kerana ku yakin....
Kau mawar BERHARGA,
Milik si kumbang yang juga berharga,
Di kanvas sejarah ISLAM,
Kerana janji Allah itu pasti kan tiba,
Wanita baik hanya untuk lelaki yang baik....

Uhibbuki fillah abadan abada ya ukhti

aku lelaki yang malu

tolongla...
kenapa kamu selalu membukanya?
terjurai sel terlarang merunsingkan alam.
ternoda jiwa kerana berkelipnya mata.
sesaknya nafas mengkhayal imej larangan itu.

please la...
kenapa kamu sanggup jadikan jasad kamu murahan?
lelongan di pasaran intaian mata-mata.
menghakis kehormatan menjatuhkan kemuliaan ciptaan.
terguris iman merasa lemah.

tolonggg...
janganlah kamu tanggalkanya.
kami tunduk nampak pasangan tiang.
kami pejam nanti langgar tiang.
kami berpaling dilihat kejam.

tolonglah...
jgnlah kamu membuka aurat.
jasad kamu tak semurah lelongan utk dperlihat-lihatkn.
tubuh kamu bukan utk direnung buaya yg kelaparan.

kamu terlalu mahal,
kamu terlalu bernilai,
maka jagalah nilai kamu...jgnlah biar harga diri menjadi susut.
laku hanya di mulut-mulut buaya kelaparan.
tetapi hanya sampah di pasaran syurga.

please la wahai kaum hawa.

Wednesday, December 8, 2010

diriku....^0^

...di mana pun aku berada aku tetap dngan pendirianku..kerana aku takut ALLAH sentiasa melihatku..sebesar zarah sekalipun kesalahanku akan di hitung di AKHIRAT kelak..Jadi kpd sahabat2ku jadilah diri sendiri jangan jadi org lain....


Allah matlamatku,
Muhammad tauladanku,
Al-Quran penunjukku,
Jihad jalanku,
Syahid cita-citaku tertinggi

me, still the same person, the same name but now with the new spirit (ar ruhul jadeed)


♥░░▓▓▓▓░░▓▓░░░░▓▓░░░░░▓▓▓▓░░▓▓░░▓▓░░♥ ♥░▓▓░░▓▓░▓▓░░░░▓▓░░░░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓▓░░♥ ♥░▓▓▓▓▓▓░▓▓░░░░▓▓░░░░▓▓▓▓▓▓░▓▓▓▓▓▓░░♥ ♥░▓▓░░▓▓░▓▓░░░░▓▓░░░░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓▓░░♥ ♥░▓▓░░▓▓░▓▓▓▓▓░▓▓▓▓▓░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓▓░░♥ ♥░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░♥

_____________.$$$$$$$.____
_______._______$$$$$$$$$$____
____$$$$$$____$$$$$$$$$$$$___
___$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$___
__$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$___
__$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$___
__$$$$$$$$"__$$$$$$$$$$$$____
__$$$$$$$$___$$$$$$$$$$$"____
__$$$$$$$_____$$$$$$$$$______
___$$$$*_______*$$$$*"_______
_$___________________________
_$$__________________________
_"$$______________________$$_
__"$$$_________________.$$$___
___"$$$$.___________.$$$$*____
_____*$$$$$$$$$$$$$$$$$$"____
_______"$$$$$$$$$$$$$*_______




▓▓▓▓▓▓██░░░░░░░░░░██
▓▓▓██░░░░░░░░░░░░░░░███
▓██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█
██░░░░░░██░░░░░░░░░░░░░░█
█░░░░░░████░░░░░░░░░░░░░░█
█░░░░░░████░░░░████░░░░░░█
█░░░░░░░██░░░░░░░░░░░░░░░█
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█
█░░░░░██░░░░░░░░░░██░░░░░█
██░░░░░██░░░░░░░░██░░░░░█
▓██░░░░░░█████████░░░░░█
▓▓▓██░░░░░░░░░░░░░░░░██
▓▓▓▓████░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓▓▓███████████

Tuesday, December 7, 2010

dedikasi khas buat mu...

Dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang Ya Allah....

Seandainya telah Engkau catatkan....
Dia milikku tercipta buatku....
Satukanlah hatinya dengan hatiku....
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi....
Ya Allah ya tuhanku yang maha mengasihi....
Seiringkanlah kami melayari hidup ini....
Ketepian yang sejahtera dan abadi....
Maka jodohkanlah kami....
Tetapi ya Allah....


Seandainya telah Engkau takdirkan ....
Dia bukan milikku....
Bawalah dia jauh dari pandanganku....
Luputkanlah dia dari ingatanku....
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...
Ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti....
Berikanlah aku kekuatan....
Menolak bayangannya jauh ke dada langit....
Hilang bersama senja yang merah....
Agarku sentiasa tenang....
Walaupun tanpa bersama dengannya...
Ya Allah yang tercinta...

Pasrahkanlah aku dengan takdirmu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan....
Adalah yang terbaik untuk ku...
Sesungguhnya Engkau maha mengetahui....
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini....
Ya Allah.....

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku....
Di dunia dan di akhirat....
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang dhaif ini...
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian....
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran....
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman....
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai....
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah....
Ya Allah.....

Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat...
Dan peliharalah kami dari azab api neraka....
AMIN...AMIN...AMIN.... Ya rabbal 'aalamiin...

inikah yang digambarkan 'KAWAN'

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang benar-benar sibuk
Dengan urusan baiki diri nya
Yang ada kini hanya
Sibuk dengan urusan mengumpul dunia
Walau di ketahui dunia ini hanya menipu daya..

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang bergelumang dengan majlis ilmu menafaat
Yang sanggup bersusah dan penat
Dalam mengejar dan memahami ilmu menafaat
Yang ada kini hanya lah
Berbangga dengan ijazah yang menjela
Tapi ilmu fardhu Ain nya kosong belaka

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Ahli profesional yang bertaqwa
Yang benar-benar meletakan Islam di jiwa
Mengunakan profesyennya sebagai matlamat ke akhirat sana
Yang ada hanya ahli profesional yang lalai dan leka
Yang hidup nya lebih barat dari barat
Ibadah dan amal terasa amat berat

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita ketemui
Yang bersilaturrahim kerana tiada kepentingan
Yang berhubung hanya niat bertanya khabar
Yang ada hanya
Yang berkroni untuk mendapat projek yang sedia ada
Bersahabat untuk mendapat laba

Kawan di akhir zaman ini
Payah untuk kita temui
Yang suka berbincang mengenai dosa-dosa sendiri
Yang menghidupkan ilmu yang ada
Yang mensyiarkan Islam pada diri mereka
Yang ada hanyalah
Yang suka berbincang dosa-dosa orang lain
Yang menghidupkan ‘sunnah’ barat
Yang melupakan kehidupan akhirat

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang menjadikan masjid tempat pertemuan
Yang menjadikan program usrah tempat berkenalan
Yang ada hanya
Yang menjadikan komplek tempat membuang umur
Yang menjadikan disko dan pesta sebagai tempat berhibur

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang menjadikan sunnah sebagai hiburan
Menjadikan nasyid nyanyian harian
Menjadikan selawat ucapan kelaziman
Yang ada hanya
Artis di jadikan bahan pujaan
Nyanyian melalaikan dijadikan hiburan
Dianggap moden dan berketrampilan

Kawan di akhir zaman ini
Susah untuk kita temui
Yang senantisa merasai mati itu sangat hampir
Yang senantiasa merasai jelingan Izrail
Menangis cemas mengenangkan saat kematian
Merintih sayu mengenangkan persediaan
Yang ada hanya
Yang panjang angan-angan
Mengumpul dunia kerja seharian
Seolah kematian itu sangat jauh
Seperti alam barzakh itu tidak ditempuh

apa dapat?!!

Di dalam hidup manusia, yang penting ialah BERKAT.
Bila hidup kita berkat, diri ini akan selamat.
Apabila diri selamat, rumahtangga jadi sepakat.
Apabila rumahtangga jadi sepakat, masyarakat jadi muafakat.
Apabila masyarakat jadi muafakat, negara kita menjadi kuat.
Apabila negara menjadi kuat, negara luar jadi hormat.
Apabila negara luar jadi hormat, permusuhan pun tersekat.
Apabila permusuhan tersekat, pembangunan pun meningkat.
Apabila pembangunan pun meningkat, kemajuan menjadi pesat.

TETAPI AWAS,


Apabila pembangunan meningkat, kemajuan menjadi pesat, kita lihat bangunan
naik bertingkat-tingkat.
Ditengah-tengah itu, tempat maksiat tumbuh macam kulat.
Apabila tempat-tempat maksiat tumbuh macam kulat,
KETIKA ITU manusia mula mengubah tabiat.
Apabila manusia telah mengubah tabiat,ada yang jadi lalat ada yang jadi
ulat.
Apabila manusia dah jadi ulat,sembahyang makin hari makin liat.
Apabila sembahyang jadi liat, orang baik ada yang bertukar jadi jahat.
Apabila orang baik bertukar jahat, orang miskin pula nak kaya cepat.
Apabila orang miskin nak kaya cepat, orang tua pula nak mati lambat.
Apabila orang tua nak mati lambat, tak dapat minum madu telan jerla minyak
gamat.
Yang lelaki, budak-budak muda pakai seluar ketat.
Semua nak tunjuk kuat.
Bila berjudi, percaya unsur kurafat.
Tapi hidup pula yang melarat.
Tali kasut dah tak berikat.
Rambut pun jarang sikat.

Yang perempuan,
Pakai mini sekerat.
Suka pakai baju ketat... (apa dapat...)
Suka sangat menunjukkan pusat.
Hingga tak pedulikan lagi batasan aurat.
Pakai pulak yang singkat-singkat.
Kadang-kadang ternampak benda 'bulat'.
Bila jadi macam ini, siapa lihat pasti tercegat.
Silap gaya jadi gawat, bohsia bohjan lagi hebat.
Duduk jauh berkirim surat.
Bila berjumpa, tangan berjabat.
Kemudian pakat lawan peluk siapa erat.
Masa tu, nafas naik sampai tersekat-sekat.
Usah peduli agama dan adat.
Usah takut Allah dan malaikat.
Yang penting apa kita nak buat?
Kita 'bukti' lah kita buat.
Akhirnya perut kempis dah jadi bulat.
Apabila perut kempis dah jadi bulat, maka lahirlah
pula anak-anak yang tak cukup sifat.
Bila anak-anak tak cukup sifat, jam tu kita tengok bayi dibuang di merata
tempat.

MAKNANYA KETIKA ITU, IBLIS MULA MELOMPAT.
Dia kata apa? Habis manusia dah masuk jerat.
Habis manusia telah tersesat.
Inilah dia fenomena masyarakat.

Oleh itu wahai saudaraku dan para sahabat,
Marilah kita pakat mengingat,
Bahawa dunia hari ini makin singkat,
Esok atau lusa mungkin kiamat,
Sampai masa kita semua akan berangkat! .
Berangkat menuju ke negeri akhirat.

Di sana kita akan ditanya apa yang kita buat.
Masa tu, sendiri mau ingat.

Umur mu banyak mana , berapa banyak kamu buat ibadat...?
Zaman muda mu, apa yang telah kamu buat...?
Harta benda anda, dari mana anda dapat...?
Ilmu anda, adakah ana manfaat...?

Sebagai sesama insan sama2lah ingat mengingati sesama insan!!!
Semoga ianya dapat mengingatkan kita supaya segera
meninggalkan maksiat dan memperbanyakkan ibadat.

(Petikan ucapan Ustaz Hj. Akil Hayy Rawa.

atuk kaTa

ORANG KATA ..... enjoy sementara muda, hidup
panjang lagi,dah tua nanti taubatlah.
ATUK KATA ..... orang muda hidup memang baru
bermula,tapi belum tentu masih panjang lagi,
entah esok lusa Izrail datang menjemput.
AKU RASA ..... betul jugak tu ......

ORANG KATA ..... exams tu susah, kena banyak
sacrifice, constant study ..... past year papers ..
etc .. etc .. etc ..
ATUK KATA ..... exams tu senang aje, dah ada
tarikh untuk diuji, dah ada syllabus untuk diikut,
kalau ajal ... entah bila siapapun tak tahu, banyak
pula tu peringkat ujiannya, Munkar Nankir, Neraca
Mizan, tayangan slide ......
AKU RASA ..... betul jugak tu ......

ORANG KATA ..... have fun on your birthday,
panggil kekawan and sedara mara, berpartylah
sepanjang malam, make it a memorable one!!
ATUK KATA ..... setiap hari jadi, kita semakin
hampir, hampir setahun dengan kematian,
setahun lagi diberi peluang untuk beramal,
bertaubat ......
AKU RASA ..... betul jugak tu ......

ORANG KATA ..... kerja mesti sungguh-sungguh,
beli rumah besar, kereta mewah, makan lazat ......
baru hati puas!
ATUK KATA ..... ye ke hati dah puas?? dah cukup
ibadah nak tempah kubur luas-luas? dah siap
kenderaan meluncur Siratul Mustaqim? dah cukup
zikir untuk santapan rohani? dah cukup amal
nak 'book' tempat Al-Firdaus?
AKU RASA ..... betul jugak tu ......

ORANG KATA ..... successful people have a
good time management, ada bisnes di KL, New
York, Tokyo ..... masih sempat berkempen untuk
pilihanraya, masih sempat melepas lelah di disko
dan karaoke, masih sempat pasang perempuan
2-3, baru orang boleh respect!
ATUK KATA ..... setiap manusia dapat 24 jam
dlm sehari, tapi ..... ada masa ke untuk sujud di
sejadah 5 kali sehari semalam? ada masa ke nak
selak Al-Quran sekali sehari? ada masa ke
nak jenguk ibu ayah di kampung, sekali dalam
seminggu, atau sebulan, atau setahun?
AKU RASA ..... err ..... betul jugak tu ......

wallahu'alam..

seminit bermuhasabah....^0^

Kita sebenarnya....Lebih gembira menyambut 1hb Januari daripada 1 Muharram..

Kita sebenarnya....Lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal..

Kita sebenarnya....Lebih membesarkan hari Sabtu, Ahad daripada hari Jumaat..

Kita sebenarnya....Lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan..

Kita sebenarnya....Lebih suka lepak, tidur, tengok TV daripada sembahyang..

Kita sebenarnya....Lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi Allah..

Kita sebenarnya....Lebih suka menyebut hello!.. hai! daripada assalamualaikum..

Kita sebenarnya....Lebih suka menyanyi dangdut daripada berwirid, bertahmid..

Kita sebenarnya....Lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri..

Kita sebenarnya....Lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama..

Kita sebenarnya....Lebih suka ke konsert, karaoke daripada ceramah agama..

Kita sebenarnya....Lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka..

Kita sebenarnya....Lebih suka mencarut, @#!*@!! daripada menyebut MasyaAllah..

Kita sebenarnya....Lebih suka kemungkaran daripada berbuat kebaikkan..

Kita sebenarnya....Lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dgn keimanan kita..

Kita sebenarnya....Lebih cintakan urusan dunia daripada urusan akhirat..


TETAPI bila orang tanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab kita sebenarnya..

Kita sebenarnya....Lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka

Layakkah kita dengan Syurga milik Allah SWT???

يٰقَومِ إِنَّما هٰذِهِ الحَيوٰةُ الدُّنيا مَتٰعٌ وَإِنَّ الءاخِرَةَ هِىَ دارُ القَرارِ

مَن عَمِلَ سَيِّئَةً فَلا يُجزىٰ إِلّا مِثلَها ۖ وَمَن عَمِلَ صٰلِحًا مِن ذَكَرٍ أَو أُنثىٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَأُولٰئِكَ يَدخُلونَ الجَنَّةَ يُرزَقونَ فيها بِغَيرِ حِسابٍ

"Hai Kaumku, sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah kesenangan sementara) dan sesungguhnya akhirat itulah negeri yang kekal. Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu. Dan barangsiapa mengerjakan amalan yang saleh baik laki-laki maupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk syurga, mereka diberi</span><span>rezeki di dalamnya tanpa dihisab."
(Surah Al Mu'min ; ayat 39-40)

pabila al-quran mula berbicara

Waktu engkau masih kanak-kanak.....
Kau laksana kawan sejatiku.....
Dengan wuduk, Aku kau sentuh.....
Dalam keadaan suci, Aku kau pegang.....
Aku, kau junjung dan kau pelajari.....
Aku engkau baca dengan suara lirih atau pun keras setiap hari.....
Setelah selesai engkau menciumku mesra.....

Sekarang engkau telah dewasa.....
Nampaknya kau sudah tak berminat lagi padaku.....
Apakah Aku bahan bacaan usang yang tinggal sejarah?
Menurutmu, mungkin aku bahan bacaan yang tidak menambah pengetahuanmu.....
Atau, menurutmu aku hanya untuk anak kecil yang belajar mengaji.....
Sekarang, Aku tersimpan rapi sekali; Sehingga engkau lupa di mana Aku tersimpan.....
Aku sudah engkau anggap hanya sebagai pengisi stormu.....

Kadang kala Aku dijadikan mas kahwin agar engkau dianggap bertaqwa.....
Atau Aku kau buat penangkal untuk menakuti iblis dan syaitan.....
Kini Aku lebih banyak tersingkir, dibiarkan dalam kesendirian , kesepian.....
Di dalam almari, di dalam laci, aku engkau pendamkan.....
Dulu.. pagi-pagi.. surah-surah yang ada padaku engkau baca beberapa halaman.....
Di waktu petang, Aku kau baca beramai-ramai bersama temanmu di surau.....

Sekarang.. seawal pagi sambil minum kopi...
engkau baca surat khabar dahulu.....
Waktu lapang engkau membaca buku karangan manusia.....
Sedangkan Aku yang berisi ayat-ayat yang datang dari Allah Azzawajalla.....
Engkau abaikan dan engkau lupakan.....

Waktu berangkat kerja pun kadang engkau lupa baca pembuka surah-surahku (Bismillah).....
Di dalam perjalanan engkau lebih asyik menikmati musik duniawi.....
Tidak ada kaset yang berisi ayat Allah yang terdapat di dalam keretamu.....
Sepanjang perjalanan, radiomu selalu tertuju ke stesyen radio kesukaanmu.....
Mengasyikkan.....

Di meja kerjamu tidak ada Aku untuk kau baca sebelum kau mulai kerja.....
Di Komputermu pun kau putar muzik kegemaranmu.....
Jarang sekali engkau putar ayat-ayatku.....
E-mail temanmu yang ada ayat-ayatku pun kau abaikan.....
Engkau terlalu sibuk dengan urusan dunia mu.....
Benarlah dugaanku bahawa engkau kini sudah benar-benar hampir melupaiku.....

Bila malam tiba engkau tahan bersekang mata berjam-jam di depan TV.....
Menonton siaran televisyen.....
Di depan komputer berjam-jam engkau betah duduk.....
Hanya sekadar membaca berita murahan dan gambar sampah.....
Waktu pun cepat berlalu.....
Aku semakin kusam dalam laci-laci mu.....
Mengumpul debu atau mungkin dimakan hama.....

Seingatku, hanya awal Ramadhan engkau membacaku kembali.....
Itupun hanya beberapa lembar dariku.....
Dengan suara dan lafaz yang tidak semerdu dulu.....
Engkau pun kini terangkak-rangkak ketika membacaku.....
Atau waktu kematian saudara atau taulan mu.....

Bila engkau di kubur sendirian menunggu sampai kiamat tiba.....
Engkau akan diperiksa oleh para malaikat suruhan-Nya.....
Apakah TV, radio, hiburan atau komputer dapat menolong kamu?
Yang pasti ayat-ayat Allah S.W.T. yang ada padaku menolong mu.....
Itu janji Tuhanmu, Allah S.W.T......

Sekarang engkau begitu enteng membuang waktumu.....
Setiap saat berlalu.....
Dan akhirnya.....
Kubur yang setia menunggu mu.....
Engkau pasti kembali, kembali kepada Tuhanmu.....

Jika Aku engkau baca selalu dan engkau hayati.....
Di kuburmu nanti.....
Aku akan datang sebagai pemuda gagah nan tampan.....
Yang akan membantu engkau membela diri.....
Dalam perjalanan ke alam akhirat.....
Dan Akulah "Al-Qur'an", kitab sucimu.....
Yang senantiasa setia menemani dan melindungimu.....

Peganglah Aku kembali.....
Bacalah aku kembali setiap hari.....
Kerana ayat-ayat yang ada padaku adalah ayat-ayat suci.....
Yang berasal dari Allah Azzawajalla.....
Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Pemurah.....
Yang disampaikan oleh Jibril melalui Rasulmu.....
Keluarkanlah segera Aku dari almari, lacimu.....
Letakkan aku selalu di depan meja kerjamu.....
Agar engkau senantiasa mengingati Tuhanmu.....
Sentuhilah Aku kembali.....

Baca dan pelajari lagi Aku.....
Setiap datangnya pagi, petang dan malam hari walau secebis ayat.....
Seperti dulu....
Waktu engkau masih kecil.....
Di surau kecil kampungmu yang damai.....
Jangan aku engkau biarkan aku sendiri.....
Dalam bisu dan sepi.....

Monday, December 6, 2010

saat lafaz sakinah-far east-

Heningnya...
Sunyi suasana...
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah, tangis ibunda


Adalah aku, wali puteriku
Serah kini amanahku ini pada mu
Nafkahilah dia, curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Dulu esakkannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna, dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu

Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

berbicara tentang cinta-unic-

Salahkah ku mendambakan seorang puteri
Dan pasti ku mengharap yang setia di sisi
Teman kala ku kedukaan memberikan daku cahaya
Sinari kehidupan

Walau ku tahu segala suratan Esa
Ku pohon kesetiaan pemberi inspirasi
Pengubat jiwa yang sepi
Agar dapat ku kecapi indahnya hidup ini

Usah ada rasa sangsi
Saling faham dan mengerti
Sinar bahagia menanti

Pendorong penguat jiwa
Dalam melayar bahtera
Pasti tenang jika kau di sisi

Selagi masih aku terdaya
Menuturkan kata-kata
Kan ku bicarakan yang sesungguhnya
Di hati ini dikau saja yang bertakhta di jiwa
Insan yang ku kasihi
Dikau yang ku sayangi...


nicE LiriK!! ,...=)

berpurdah/ berniqab=...sooooo sweet..=)












           ..................sweeEeEeT nyer...^_^.......................


suke3>.<.....pasangan y sweet+serasi...abdullah fahmi and isteri dy...comei nyer ble berpurdah..=).....ble la kte akn jdi bgni..insyllah pabila tiba masa yang sesuai..^_^...suke4..>.<

Sunday, December 5, 2010

Hidupku..

♥ Allah: Tujuanku ♥ Rasulullah: Teladanku ♥ Kafir laknatullah: Sasaran pedangku ♥ Al'quran: Pedomanku ♥ Hidup Mulia Atau Mati Syahid: Prinsipku ♥ Amar ma'ruf nahi munkar: Misi utamaku ♥ Dunia: Adlh Surgaku ♥ Bumi: Masjidku. ♥ Rumah: Musholahku ♥ Bicaraku: Dakwah ♥ Diamk...u: Dzikir ♥ Nafasku: Tasbih ♥ Mataku: Penuh rahmat Allah ♥ Hatiku: Berdoa ♥ Tanganku: Bersedekah ♥ Kakiku: Melangkah Jihad ♥ Kekuatanku: Silaturahmi ♥ Kerinduanku: Tegakkan syariat islam ♥ Senjataku: Sabar ♥ Cita2ku: Syahid dijalan Allah..

Saturday, December 4, 2010

menanti bakal rajaku...

Aku sedang menanti dia,
Seorang lelaki yang akan bergelar suami,
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH,
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah.

Dia seorang lelaki yang tegas dan berani,
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar,
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri,
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah.

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya.

Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi,
Dia menasihati ku supaya mengingati mati,
Ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia,
Dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa.

Dia memang sentiasa kelihatan penat,
Matanya penat kerana membaca,
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir,
Badannya letih kerana bermunajat di malam hari.
Dia sentiasa mengingati mati,
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata,
Kita hambaNYA adalah pelakon,
Hasil keputusan lakonan kita akan diputuskan di padang Mahsyar nanti.

Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat,
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran Islam,
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa,
Dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga.

Dia sentiasa tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan,
Baginya, dugaan-dugaan itulah yang akan menjahit semula
Sejadah imannya yang terkoyak,
Lantaran mungkin kerana kekhilafannya sendiri.

Dia sentiasa menjaga solatnya,
kerana itulah maruah dirinya,
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga,
Dia tidak pernah berasa malu mempertahankan agama IslamNYA,
Kerana Islam adalah addin ALLAH yang sebenar-benarnya.

Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasullullah S.A.W.,
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya,
Kekasih sejatinya dan kekal abadiIaitu ALLAHURABBI.

Dia selalu berdoa dan mengimpikan syurga,
Dia ingin mengajak aku ke sana sekali,
Kerana, di situlah tempat pertama wujudnya cinta,
Dia ingin bawa aku ke syurga yang abadi dan hakiki.

Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha Pencipta,
Andai dia hilangkan cintanya,
maka hilanglah cintaku pada dia,
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA,
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia.

Siapakah dia..???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodoh ku,
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu,
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku,
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia,
Kerana,Dia pilihan ku..Amin.... 

Friday, December 3, 2010

dia....

Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai pria.

...Adakah kau yang tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
Jawab!

Kau takkan pernah dapat memberi jawapan,
Kerna jawapannya bukan di tanganmu,
Tetapi di tangan-Nya.
Di tangan Tuhan kita; Allah,
Tuhanku dan Tuhanmu.

Gelisahku memikirkan dirimu,
Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku,
Aduhai pria,
Maafkan aku,
Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu.

Jemput diriku pabila waktunya tiba,
Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia,
Akan kucipta cinta bersama Dia,
Sebelum kucipta cinta antara kita.

Jadilah dirimu kumbang yang hebat,
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar,

Untuk itu, Aku tinggalkan dirimu pada-Nya

Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Tuhanku dan Tuhanmu,
Tidak ada suatu binatang melata melainkan Dia-lah yang memegang ubun-ubunnya,
Sesungguhnya Tuhanku di atas jalan yang lurus.

Usah bersedih atas perpisahan sementara ini,
Jika benar aku tercipta untukmu,
Tiada apa yang dapat menghalangnya,
Sebelum saat itu tiba,
Berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan,
Mohonlah padanya dengan penuh mengharap.

Yakinlah pada janji Allah!

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga) [Surah An Nur: 26]

Sesungguhnya Allah takkan pernah mensia-siakan pengorbananmu,
Bilamana kita tinggalkan semua ini kerana Allah semata,
Yakinlah!
Akan ada sesuatu yang indah untukmu di pengakhiran nanti.

Dan sesungguhnya hari kemudian itu lebih baik bagimu,
Daripada yang sekarang (permulaan),
Dan kelak Tuhanmu pasti memberikan karunia-Nya kepadamu ,
Lalu (hati) kamu menjadi puas.
[Surah Ad dhuha: 4 & 5]

Beruntunglah kamu!

Tatkala Allah memilihmu untuk menyedari hakikat perhubungan antara lelaki dan wanita

Allah memilihmu!
Jangan pernah sia-siakan kasih sayang Allah ini.

Maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya
Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu
Dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya
[Surah As Syams: 8-10]

Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan:
"Tuhan kami ialah Allah" kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka,
Maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan:
"Janganlah kamu takut dan janganlah merasa sedih;
dan gembirakanlah mereka dengan jannah yang telah dijanjikan Allah kepadamu
[Surah Fussilat: 30]

Dan tika kamu merasa lemah,
Mohonlah kekuatan dari-Nya,
Allah itu dekat,
Yakin pasti.

Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan,
Maka mohonlah perlindungan kepada Allah,
Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. [Surah Fussilat: 36]

Kamu dan aku adalah intan terpilih,
Berdoalah aku kuat dan tabah untuk menjaga kilauanku,
Berdoalah tiada sang kumbang durjana merosakkannya sebelum yang halal tiba,
Aku juga sentiasa mendoakanmu agar dalam peliharanya,
Sentiasa.

Thursday, December 2, 2010

kauM aaD


Kemurkaan Allah Terhadap Kaum ‘Aad
Allah s.w.t. telah merakamkan dalam al-Qur’an sebuah kisah yang amat mengerikan dan dahsyat pernah berlaku di atas muka bumi ini. Kisah ini juga merupakan mesej untuk memberitahu betapa murkanya Allah s.w.t. terhadap sikap dan tindakkan manusia yang menentang kebenaran dan melampau sehingga menyebabkan kerosakan di muka bumi.
Kaum ‘Aad merupakan kaum yang mahir dalam seni bina sehingga mereka mampu mendirikan bangunan dan gedung-gedung indah di setiap tempat tinggi dengan harapan mereka dapat hidup selama-lamanya.
Allah s.w.t. mengutus kepada kaum ‘Aad seorang Nabi yang dilantik daripada kalangan mereka iaitu Nabi Hud a.s. untuk memberi peringatan. Malangnya kaum ‘Aad menolak dan mendustakan Nabi Hud a.s.
Allah s.w.t. merakamkan kisah tersebut dalam al-Qur’an :
“Dan (Hud berkata) : ‘Hai kaumku, mohonlah ampun kepada Tuhanmu lalu bertaubatlah kepada-Nya, nescaya Dia menurunkan hujan yang sangat deras atasmu, dan Dia akan menambahkan kekuatanmu, dan janganlah kamu berpaling dengan berbuat dosa.’
Kaum ‘Aad membalas : ‘Hai Hud, kamu tidak mendatangkan kepada kami suatu bukti yang nyata, dan kami sekali-kali tidak akan meninggalkan sembahan-sembahan kami kerana perkataanmu, dan kami sekali-kali tidak akan mempercayai kamu. Kami tidak mengatakan melainkan bahawa sebahagiaan sembahan kami telah menimpakan penyakit gila atas dirimu’.”
Allah s.w.t. menjelaskan bagaimana kaum ‘Aad dibinasakan dalam firman-Nya :
“Adapun ‘Aad (kaum Nabi Hud), maka mereka telah dibinasakan dengan angin rebut yang kencang , yang melampau kencangnya, yang diarahkan menyerang mereka tujuh malam lapan hari terus menerus. (Kalaulah engkau menyaksikannya) maka engkau akan melihat kaum itu bergelimpangan mati , seolah-olah mereka , batang-batang pohon kurma yang (tumbang dan) lompang. Dengan yang demikian dapatkah engkau melihat lagi sisa-sisa mereka (yang masih hidup)?”
(Surah al-Haaqqah ayat 6-8)
Kajian geografi menunjukkan bahawa tempat tinggal kaum ‘Aad ialah di bumi Ahqaf yang terletak di sebelah utara Hadramaut. Disebelah utaranya terletak Ar Rab’ Khali, manakala timurnya ialah Oman . Mereka ialah kaum yang menyembah berhala, antaranya yang bernama Waddn, Suwa’an, Yaghus, Ya’uq dan Nasran. Kaum ‘Aad yang dibinasakan ialah kaum ‘Aad yang terdahulu (pertama). Adapun kaum ‘Aad yang terkemudian (kedua) mereka menetap di Yaman.
Menurut cerita daripada penduduk Hadramaut . Sesungguhnya Nabi Hud a.s menetap di Hadramaut selepas kaum ‘Aad di binasakan sehingga baginda wafat dan dikebumikan ditimur Hadramaut iaitu dua marhalah daripada bandar Turim berhampiran lembah (Barhut)
Allah s.w.t. telah menyebutkan kehebatan kaum ‘Aad dalam firman-Nya yang bermaksud : “Tidakkah engkau perhatikan, bagaimana Tuhanmu lakukan terhadap kaum ‘Aad (yang kufur derhaka). Iaitu penduduk Iram yang mempunyai bangunan-bangunan yang tinggi tiangnya (sesuai dengan penduduknya.)
(Surah al-Fajr ayat 6-7)

 Seorang ahli arkeologi bernama Nicholas Clapp telah menemui lokasi lagenda purba itu. Daripada penemuan arkeologi tersebut didapati bahawa menara dan tiang-tiang yang disebutkan dalam al-Qur’an begitu mengagumkan dan mempunyai bentuk-bentuk khas . Catatan sejarah mendapati kaum ‘Aad adalah kaum yang terkaya di dunia. Mereka sangat maju dalam pertanian ‘frankincence’ , salah satu tanaman yang paling berharga pada waktu itu. Manakala hasil daripada penggalian , telah ditemui sisa runtuhan sebuah kota yang amat luar biasa. Kota tersebut dikelilingi dinding memiliki ukuran begitu luas dan istananya merupakan bangunan yang sangat menakjubkan. Tiang-tiangnya memiliki teknologi arkitektual yang tinggi, berbentuk bulat dan disusun dalam serambi yang melengkung, berlapis emas atau perak. Ruang-ruang di antara tiang-tiang tersebut sangat mengagumkan.

Firman Allah s.w.t. yang bermaksud :
“Adapun kaum ‘Aad , maka mereka berlaku sombong takbur di muka bumi dengan tiada sebarang alasan yang benar , serta berkata : “Siapakah yang lebih kuat daripada kami?” Dan (mengapa mereka bersikap demikian?) tidakkah mereka memerhatikan bahawa Allah yang menciptakan mereka (daripada tiada kepada ada) adalah lebih besar kekuatan-Nya daripada mereka? Dan sememangnya mereka sengaja mengingkari tanda-tanda kekuatan Kami (sedang mereka sedia mengetahui)
(Surah al-Fushilat ayat 15)
Begitulah sikap kaum ‘Aad sehingga mendatangkan kemurkaan Allah s.w.t . Akibatnya mereka dibinasakan dengan taufan.
(Dipetik dari tulisan Ustaz Mohd Wahid Abd. Hanif dari Majalah Solusi 05/2009)
Pengajarannya :
1. Setiap para Rasul yang diutuskan oleh Allah s.w.t. yang berdakwah kepada kaumnya untuk mengajak mereka kembali kepada sumber yang satu iaitu mentauhidkan Allah s.w.t dan meninggalkan segala sembahan yang lain. Mereka engkar dan mencabar kekuasaan Allah s.w.t. dan meminta diturunkan bala, maka turunlah bala menimpa mereka.
2. Kemajuan dan teknologi cangih yang dimiliki oleh umat terdahulu semuanya tidak mampu menghalang azab Allah s.w.t apabila telah datang kemurkaan Allah s.w.t. Oleh itu kita di zaman moden dengan kemajuan sains dan teknologi juga tidak akan terlepas dari azab Allah s.w.t apabila umat Islam hari ini meninggalkan ajaran Islam yang di bawa oleh Rasulullah s.a.w. Seharusnya kemajuan yang kita miliki semakin mendekatkan diri kepada Allah s.w.t dan patuh kepada hukum-hakam-Nya.

Wednesday, December 1, 2010

Islami Ya Quds



Ya Allah. Help all my muslim brothers and sisters in Palestine. All the lost for us specially the last days. May all jews burn in hell. One woman lost her 4 daughters. Be there for all theme that lost there love onec. And stop this jews. Ameen. Allahu akbar....we must help out our brothers and sister sin need we must the kafer are clever they ame us fight between eahc other we must not spare anytime and we must go help
ameen
Allah Ho Akber Lailaha Illah Ho Muhammadur Rasullulah
Allah Ho Akber Lailaha Illah Ho Muhammadur Rasullulah
Allah Ho Akber Lailaha Illah Ho Muhammadur Rasullulah
Palestine will be free if only the Khilafah is reestablish.
Long live the Khilafah!
Allah huakbar!
May Allah bless you Palestine people.
Lets join together to attack jewish.
Boikot the Israelian product and whose Israel are with Chelsea Football team which manager and player are Israel people....Palestine, your are not alone! We support you and help you to get justice! Don´t give up. The Day will come....... Long live Palestine! Allahu akbar, brothers and sisters!....sultan abdulhamid:''i will not allow to give one piece of land in palestina to the kufar!i will cut my hands off before give one piece of land to the kufar''!..


والله ما يحدث الان في العالم العربي بسبب الحكام العرب المخنثين اللهم انصر
الاسلام والمسلمين


waniTa=buaH keLapa

waNiTa ibarat buaH keLapa..keLapa y x berkuaLiti amaT  senang diperoleh keranan ia akaN berguguran di Tanah..tapieh kelapa y tidaK mahu dibeli berada di puncak...susah dipeTik ..susaH digaPai..kaDanG2 keLapa 2 risau..npe diri dy blum d petik..lantas dy merendahkan martabat nya mngugurkan diri mnyembah tanah...sdangkan ia sbenarnyer allah jadikn bgitu tggi martabatnya hgga tiada siapa y brani memetiknyer...hnya pemuda y benar2 hebat shaja y brani memetik nya...mngkin bukan d dnia..ttpi d akhrt??...biarlh jdoh bkan d dnia aslkan cinta menanti....

Muhammad Ahmad Zahid Al Hafiz...




dy..?..kte bangga la jgak ngn dy...suara dy merdu..anugrah allah..gnelah sbaik mngkin k..gne kanlah ke arah kbaikan...slgi anugrah ni blum dtrik blik..angrah ni hyelah smentara jek...allah bg kpd org trtntu je utk mnguji smada mreka akn gnekn angrah ni ke arh kbaikn mhiupun jhtan...dri kta sndri y mnentukannya...ayah kte n mak kte...ske ngn dy...kt radio i.k.i.m sllu memperdendangkn bcaan dy tyme nk dkat zhor...trutama surah ar-rahman...i like..=)...sbb kte un ske surah ni..alhmdllh...kte dh afl surh ni sbgai prmulaan utk mnlangkah ke skulah thfiz....muhammad?..dy sorng al hafiz...msti parent dy bngge kn ad ank mcm dy....dy bkn shja hye mmgang glran alhfiz pda nma..tp mmgang glaran urh dgn sggh2 ap y dmksudkn al hafiz y bkn skdar mnghafal..tpi trut dsertai dgn mngamalknnya...kte un nk jgak parent kte bgga ngn kte...nk dyrng syukur ad ank sprti y diingini...pEacE..=)..smoga dy akn melakarkn mukmin y sejati..=)

Humaira...=)

comEi x?....thuk nie spe?....he~..ni my kazen...nma dy humaira..u're sweet baby!...mata dy xde la cm2...juz stelah di edit oleh my mom..fmly dy 6 org ahli...mama dy=mak lang samsiah..ayh dy=...pak lang abdullah...adk bradik dy same with my fmly...3 gurls 1 boy...y pertama...ain...kdua ikmal..ktiga syuhada...keempat humaira...pe lgi eh nk cite...btw..i lovE u!..kaMu cuTe babY!..=)

Tuesday, November 30, 2010

Bicara kata



lagu nih?..waa....lagu y kite pling3 suke3..+syg3...huk3...dri mne kte thu lagu nih?..lgu ni ttbe jek ad dlm encet ma and ayh...fisrt tyme dgr...jatuh cinta trus..eh..jtuh tgga....huk3..xde lah..kiddng~...lgi un lirik dy...NICE..=)...i love it!...
Manis bicara indah tutur kata
Tak seindah rupa pengertiannya
Lembutnya lidah mengata nista
Lidah yang tiada bertulang
Mengadu domba
Serta memfitnah sesama saudara

Terkadang aku berfikir sendirian
Perlukah amarahku dibiar terus menyala
Membakar membara dengan rasa bangga
Mencela mereka dengan kata-kata

Kata ibarat pedang
Yang tajamnya bisa membunuh lawan
Kata-kata yang berhikmah
Menyedarkan kita

Kata madah pujangga
Bisa menjadi pedoman manusia
Jagalah bahasa kata kita
Jangan disalah guna

Yang merah itu saga
Yang kurik itu kendi
Yang indah itu bahasa
Yang cantik budi pekerti

Terkadang aku mentaksir manusia
Kurniaan Tuhan telah banyak dikhianati
Mencerca, menghina, dustanya bicara
Menyusun nista dengan kata-kata

Terlajak perahu masih boleh diundur lagi
Terlajak kata buruk padahnya
Terlajak perahu masih boleh diundur lagi
Terlajak kata hilang percaya
Hilang percaya...

Far East - Nur Syahadah



kite jge suke3 sgt3 lagu nih..why?...hurm...mybe lagu dy ceria..lgi un...kt fb ad org tag nasyid ni kat kite...team dyrng nyanyi sndri lagu nih....seyes ly....mule2 tatau un lagu nih..ble dgr byk kali..jatuh cinta pulak..huk3..btw thax 2 u!...voice korng un merdu..=)

Doa Perpisahan



kite suke nasyid nih...sbb?..i pun dunno..mybe coz menyayat hatiku...seyes ly kte ckp...lrik dy sedeyh..Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kehadap Illahi
Di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini

O.. uwo.. ho..

Teman betapa pilunya hatiku
Menghadapi perpisahan ini
Pahit manis perjuangan
Telah kita rasa bersama
Semoga Allah meredhoi
Persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku di dalam doamu
Semoga... Tuhan berkatimu

biodata iblis

Nama : Iblissetan1

Gelar : Laknatullah ‘Alaihi (semoga Allah melaknatnya)

Lahir : Sebelum diciptakan manusia

Tempat tinggal : Toilet dan rumah yang tidak disebut nama Allah ketika memasukinya

Singgasana : Di atas air
Rumah masa depan : Neraka Jahanam, seburuk-buruk tempat tinggal

Agama : Kafir

Jabatan : Pimpinan Umum orang-orang yang dimurkai Allah dan sesat

Masa Jabatan : Hingga hari Kiamat

Karyawan : Setan jin dan setan manusia

Partner dalam bekerja : Orang yang diam dari kebenaran

Agen : Dukun dan paranormal

Musuh : kaum muslimin

Kekasih di dunia : Wanita yang hobi telanjang dan pamer aurat

Keluarga : Para thaghut

Cita-cita : Ingin membuat semua manusia kafir

Motto : Kemunafikan adalah akhlak yang paling utama

Hobi : Menyesatkan manusia dan menjerumuskan ke dalam dosa

Lukisan kesayangan : Tato

Mata pencaharian : Mencari harta yang haram

Makanan favorit : Bangkai manusia (ghibah)

Tempat favorit : Tempat-tempat najis dan tempat maksiat

Tempat yang dibenci : Majlis ilmu dan temat-tempat ketaatan

Alat komunikasi : ghibah (menggunjing), namimah (adu domba) , dan dusta

Jurus Andalan :
1. Memoles kebathilan
2. Menamakan Maksiat dengan nama yang indah
3. Menamakan Ketaatan dengan nama yang tidak disukai
4. Masuk melalui pintu yang disukai manusia
5. Menyesatkan manusia secara bertahap
6. Menghalang-halangi manusia dari kebenaran
7. Berlagak sebagai penasihat

Kelemahan :
1. Tidak berkutik di hadapan orang yang ikhlas
2. kewalahan menghadapi orang yang berilmu
3. Lari dari suara adzan
4. Lari dari rumah yang dibacakan al-Baqarah
5. Menyingkir dari orang yang berdzikir kepada Allah
6. Menangis ketika melihat orang bersujud kepada Allah

ditujukan kepada buat yang bergelar muslimah..

1) SOLAT DI AWAL WAKTU DAN GALAKKAN MUHRIM UNTUK SOLAT DI MANA

AZAN DILAUNGKAN


-wanita hendaklah s0lat d awal waktu kerana risaukan 3 perkara iaitu:

i.Ajal yg datang tnpa d sangka2

ii.datang bulan yg tdak djangka waktunya

iii.kedatangan tetamu ke rumah

-sebenarnya,sebaik2 tempat s0lat bg wanita adalah d rumahnya sendiri



2) ISTIQAMAH MEMBACA QURAN & ZIKIR

a.Al-Quran

-Sabda Nabi Muhammad saw..

'Tetaplah kamu mmbaca Al-Quran kerna ia adalah NUR untk kehidupan &

bekalan untk hari akhirat. ia merupakan kekasih d dalam kubur & pemberi

syafaat d akhirat kelak.."

-hendaklah kita membaca Al-Quran setiap hari kerna kite wajib mengkhatam Al-Quran 2 thn sekali..ia juga merupakan hak Al-Quran..dikatakan jika kite ingin menghabiskan bacaan kite,kite hendaklah membaca 4muka @2helai

-Ajarkan Al-Quran kpd anak2 dan membiasakan mereka mmbacanya stiap hari, & jdkan salah se0rg drpd anak kite hafiz Al-Quran

b.Zikir

-Kite hendaklah istiqamah mengingat Allah tdak kire dlm apa jua keadaan, dan hendaklah berzikir sebanyak yg mungkin se0lah2 kite mlihat Allah & Allah mlihat kite

-kite kne berusaha untk habiskan zikir 300x pg & 300x ptg iaitu slepas waktu subuh & asar


3) ISTIQAMAH MENGADAKAN MAJLIS TA'LIM TA'LUM

-merupakan 1 pr0ses blaja & mengajar

-hdupkan majlis ta'lim & ta'lum d rumah scara istiqamah krna ia akan mndtgkan kesan yg baik pd dri kite

-majlis ini dhadiri 0leh para malaikat & ia merupakan sunnah rasullullah saw..

-fadhilatnya :

i.rumah yg istiqamah mngadakn majlis ini akan brcahaya spti bintang2 bg penduduk langit..

ii.Allah akan turunkan sakinah & keberkatan serta rahmatnya dlam rumahtgga kite.

iii.Syaitan2 akn keluar & para malaikat akan sentiasa melindungi kite..


4) MENDIDIK ANAK SECARA ISLAM

-Kite kne pastikan supy kite wujudkan suasana madrasah dlm rumah kite untk kite dpatkan suasana iman & amal,supy seng untk kite didik anak2 kite..

-Dekatkanlah anak2 kite dgan kisah2 para sahabat supy akhlak mereka sperti sahabiah2 dahulu..

-ajarkan mereka juga d0a2 masnun & supy mereka yakin dgan Allah, dan terapkan sunnah2 rasullullah saw dlm kehidupan mereka..

-''didiklah anakmu dgan 3 prkara iaitu, Cinta kpd nabi mereka,cinta kpd ahli keluarga dan bacalah Al-Quran


5) HIDUP BSEDERHANA

-hiduplah scara bsederhana,ikt kmampuan..

-luangkan masa untk melakukan bnyak amal ibadat..

-lihat 0rg yg lebih miskin supy kte akan merasa syukur dgan kurniaan Allah SWT..


6) MENGGALAKKAN MUHRIM BERMUJAHADAH

-galakkan suami untk keluar brdakwah untk menegakkan agama Allah supy

iman & amal dpt wujud dlam rumahtgga kte..

wallahu 'alam.... ^_^

doa buaT sahabatku..

Segala puja dan puji itu hanya milikmu wahai Tuhan penentu segala takdir. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad s.a.w dan ahli keluarga serta para sahabatnya yang umpama bintang-bintang bergemerlapan.



Ya Allah…

Dalam perjalanan kehidupan ini telah Engkau jadikan bagiku seorang teman. Sedangkan ia adalah diluar jangkaan dan sangkaan hambaMu ini. Aku tetapkan baginya satu peraturan yang hanya Allah yang akan menentukan segalanya.



Ya Allah…

Dalam kekalutan begini, dia pergi menyendiri dan hanyalah dititipkan suatu pesanan melalui seorang teman buatku. Dimanakah salahku wahai Tuhan dan tunjukkanlah dimana silapku. Jangan Engkau biarkan aku begini tanpa diketahui apakah kesalahan yang telah aku lakukan terhadapnya.



Ya Allah…

Walau apa pun takdirMu keatasku, maka disaat ini aku tahu dia perlukan pertolongan. Oleh itu wahai Tuhan, aku dengan penuh rasa kehambaan yang penuh kehinaan memohon padaMu bagi pihaknya, kerana dia adalah sahabatku.



Ya Allah…

Ampunilah daku dan sahabatku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang.



Ya Allah…

Jangan Engkau tinggalkan untuknya suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aibnya, melainkan telah Engkau tutupinya. Tiada suatu dukanya melainkan telah Engkau hilangkan daripadanya. Tiada suatu hutangnya melainkan telah Engkau bayarkannya. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkannya. Tiada suatu hajatnya dari keperluan dunia dan akhiratnya yang telah Engkau redhai dan tepat untuknya melainkan telah Engkau tunaikan segalanya baginya wahai Tuhan yang Maha Penyayang.



Ya Allah…

Lindunglah sahabatku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.



Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah dia dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.



Ya Allah…

Kurniakanlah kepadanya jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.



Ya Allah…

Sungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi pihaknya dengan sabaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonannya, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Tetapkanlah untuknya, beratkanlah timbangan kebaikannya. Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.



Ya Allah…

Sungguhnya Engkau mengetahui apa yang aku rahsiakan dan apa yang aku perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata-mata yang meluputkannya. Dan apa sahaja yang telah meluputkannya bukanlah yang semata-mata menimpa dirinya.



Ya Allah…

Aku bermohon baginya kepadaMu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rezeki yang dirinya cukupkan. Ya Allah…jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keredhaanMu.



Ya Allah…

Apa sahaja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai.



Ya Allah…

Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agung.

Amin...

untuk mu wanita...

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan

Sunday, November 28, 2010

Muhd.Danish Hakimi...

dy la,..baby y cumel sgt3...huk3...first tyme jmpe..tyme wedding my kazen....akak nora bwak dy...igtkn ank kak nora....heeu~...upe2 nyer...ank akak dy...parent baby nih kt k.l.....npe dy tggl sini..i pun dunno la..huk3...i call him kimi....sonok nyer main ngnn dy!...ngn gelak tawa nyer...senyuman nyer..seyesly i said..u'r so cute!...chumel3..geram tgk..huu~...ble dkung dy jek..ske main muke kte....huk3....tgan dy y lmbut~...dy bru 9 bulan...to kimi...dtg la sini sllu~..huuu....best nyer if kte ade adik y baby..hua3...si sabrina?...kamu dh bsar..dh nk g tadika dh an....he~..

suKaN....


ni smua gambar hiasan je k...kite uniform kadet bomba..tpi kekadang kte sludup ke krs...org suwo..ikot je la an....tyme kite form1..ktowng dpt naib johan peringkat negeri...ps2 ktorng kna ke pahang pda pringkat kbangsaan..sblam g phang urh..siang mlm ktorng brlatih..trmsuk kne g tido kt balai bomba....3 ari lau xslap...brltih kt sne smpai pkul 12 lbih...1 prstwa y kte msih igt...kne denda hentak kaki 90 darjah sbb late msuk dlam barisan...10 mnit hentak kaki....fuhh....terseksa oo..ble g lwan kt pahang...result y mnyedihkn y dmna..perlis xdpt kemengan un dlam ape2 uniform...woo...sdeyh tahuk...tpi nk wt cmne...bkn rzeki..tpi kte brsykur lah...kite tyme fom 1 dh dpt g kbangsaan...alhmdllh..tyme fom 2...kadet bomba kne antar wakil utk g trgggnu...tpi ckgu xantar...sbb xckup org ..n ad y kne ambk pmr t..akbt tyme fom 2 ckgu x ambk bhagian dlm prtndngan kawad..kte un msuk krs...krs best la jgak...tpi  jiwa ku hnye untk kdet bomba jek...hu~....thun dpan kte nk pmr dh...jdi....fuhh...seys ly kte ckp...kte xnk msuk dh kawad...sbb...panas...ps2  parent xbpe ske sgt lasak2 nih...ps2 aurat...lgi un kte un mlas dh nk msuk pe2......tiap2 thun kte msuk bola jaring...tyme form 1 msuk...ktorng dpt no 4 pringkt negri...tpi tyme form 2...alhmdllh...dpt no 3 dlm prngkat ngeri....skali dh jejak kaki utk team netball...ckgu xbgi kuar dh..ya allah...dh la kte un mlas dh nk main smua ni..cmne ngn thun dpan?..waaa....mnx2 larh ad org pro utk mnggantikn driku ini..kte xmo men dh la..tpi..if xdak...trpksa lah main...kte..alhmdllh la...smua posisi bleh main....y xbpe tau sgt cme posisi'gol attack' and 'goal shttr'...stkat maen gitu2 blh la...kte jgak msuk skippng...tpi bkan bwah skolah...tpi bwah ngeri...skippng ni byk r gak cbran...dlu g lawan kt stadium..bwah anjuran universiti...alhmdllh r jgak...tyme 2 kte mnang dlm byk compttion..lau dlam kmplan..kmplan kte dpt no 3...if prseorngan..kte pnah mnang dlm prtndingan 'speed 30 sec'...dpt no 2....n 'speed 60 sec'...no 2 jgak...pnah gak lawan kt kedah..huu~..tpi kalah r..huk3...tpi tu dulu r...tyme form 1...skunk xmen dh sukan....insaf dh..huu~.....kte jgak maen  dlm prtndngan ping pong...dri skolah rndah lgi..smua sukan y kte msuk...dri skolah rndh lgi..kt skolah mengh kte lwan tyme form 1 pringkat skolah..kte ambk bhgian dlam perseorangan n beregu...alhmdllah jgak lah...dua2 bhgian ni..kte dpt johan...handball?...smua org thu prmainan ni lsak...kte main prmain ni tyme skolah rndah dri drjah 4 until drjah 6...seyes ly...mmg ksar.,..skolah rndah 2 kne fight ngn llki....fuh...pnglman pling sejrh....bola kne tepat2 kt muka....hua3....nangis kte...tyme kte drjah 4..kalah...tyme drjah 5..alhmdllh..johan....tyme drjah 6...kalah..huk3....menang kalah hyelah adat prmainan...tol ark?..kte jgak msuk olahraga tyme skolah rndah....from drjah 3 until drjah 6...alhmdllh...kte wakil dlam bhgian olhraga...lari pecut 100 meter...200 meter...batton...huu~..tpi 2 dlu la...skunk ni mlas gler..hak3....even nk brjoggng....if org ajak jek..bru g..2 un g tyme pagi2...disini..ku ingin ungkap kn bhawa...ia hnyelah tggal knangan..bubye sukan~...huk3...:'(....sdeyh3....tpi...xpe...kte nk jdi muslimah sejati...bnar...islam x mnghalangkn sukan....tpi dh kte un mlas nk main...wt cmne..huk3....stkat skunk..y blh dtruskn only ping pong and netball....y lain urh...tata je la.....

mata paling cantik didunia

Pernah dengar seseorang yang bernama Sarbat Gula? X pernah? Sarbat Gula ni adalah seorang wanita afghanistan yang dibesarkan di Afghanistan semasa peperangan dengan Soviet Union. Beliau seorang anak yatim selepas ibu bapanya terbunuh dalam satu serangan udara oleh helikopter pengempur Soviet Union. Apa yang istimewa mengenai beliau ialah dia dikatakan manusia yang memiliki mata yang paling cantik di dunia dan ia menjadi front page cover majalah National Geographic !Cuba anda lihat gambar di atas ini. Gambar ini diambil pada tahun 1984 pada umurnya 12 tahun.

Thursday, November 25, 2010

kisah muncul nyer gincu

pada 1 arie...ustaz kite un crte la....cmne muncul nyer gincu..actually..kte xbpe igt la crta nih..dh brthun2....ad 1 ksah..d zman dlu2...ntah cmne ntah unta2 y dbwa oleh sseorng wt hal skit....so sbb tuan 2 mrah ...jdi dy un ptong la mulut unta2 urh..ps2 kuarlah darah dari mulut unta 2...ps2....cmne ntah..org2 laen tgk cntek je mulut unta tu warne merah...jadi ..dari situlah gincu ditubuhkan...huk3....sorry la if crta ni xbest...seyes kte ckp..kite trlpe...tatau la smada crta ni ustaz nk wt lwak or pe...hee~

Wednesday, November 24, 2010

Bahagie nye dapat pakwe macam die...

...ni nyer post..kite copy paste jek....huu~...

Ohhh......

Bahagie nye dapat pakwe macam die...

Saya suka tengok jari awek
saya...Cantik betul... Sungguh!Sampai takut nak pegang...
Bukan takut patah...Tapi takut nanti jari kitorang tak boleh tolong each other di satu hari yang giler forever depan yang maha Esa...

Saya suka tengok rambut awek saya...Cantik betol... Sungguh!
Sebab tu saya belikan tudung...Bukan sebab jeles orang lain tengok jugak....Tapi takut nanti terbakar dek api neraka.
Di suatu hari yang giler forever.

Saya suka tengok body awek saya...Cantik betol... Sungguh!Sebab tu saya belikan dia telekong.Supaya mase die jumpa
dengan Kekasih die Yang Utama. Dia lagi cantik dan berseri menghadap Nya. Saya pun tumpang dapat pahala.
Pheh syoknye...

Saya sedih tengok awek saya.
Tak tido, tak makan rindu kat
saya...Saya pun macam tu jugak,Ada
problem yang sama..Die tanya apa
ubatnya? Saya pun bagi die Quran untuk penenang jiwa...Semoga lebih cintakan Nya dari saya...

Saya sedih tengok awek saya. Selalu pesan macam-macam
kat saya..."Makan, minum, drive elok- elok tau..Nanti awak sakit saye susah ati bla bla bla bla" katenya...Tapi bila tengok movie sama-sama burn asar maghrib gitu. Die tak kata satu aper pun... Berdosanye saya....

Kesimpulannya saya memang sayang
dia...Nak jumper die giler
forever...Yang forever punye
forever...Di dunia dan akhirat
terutamanya,Janji nak share heaven
sama-sama...Bahagia selamanya...
Semoga kami saling mengingati,Dosa
sendiri pun infiniti...Nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ni...Semoga kami menginsafi diri...Ya Allah ampunkanlah kami.... Semoga kami dapat bersama nanti...

P/S - andai anda seorang wanita
muslimah...Mesti seronok kan kalau
pasangan kita berfikiran kalu anda seorang muslim...Apa kata tanamkan dalam hati camtu...Cinta tu
anugerah Allah...Pandai-pandai la ye...

Monday, November 22, 2010

Mujahid ....*_*

pe eyh....." Dinikhi wnita it2 krn 4 prkra ....: Krn hartanya n krn kturunnnya n krna kcantikannya n krn agamanya, mka piihlah y mmpunyai (mengamalkan) agma, ia menyenangknmu."...
............ kTe buknlh seorng wnta y mmiliki hrta brtimbun, bkn jga seorng y mmpunyai pras wajah y anggun jelita bak biddari, jauh skli bsusur galurkn kturunn y dhormti n dsegani. Ape y ad pda diriku hanyalh agama y mnjdi pgangan n pnduan hdup utk kte trus gah brdiri d mka bumi Allah nieh.... Mka milikilh hatiku dgn izin Allah, milikilh cintaku krnaNya, milikilah diriku krna agamaNya dan milikilah jiwaku krnaNya..... ktE naK tgaskn..kte bkannyer inginkn llki y hbat d pentas dunia sje...n bkn jgak y llki nmanye sring mniti d bbir gadis2 krn ktampnan o kpimpnn nya y mnyrlh..tpieh..kte nk y pnuh dgn krendahan hati..y bgun 1/3 mlm utk?..utk mnumui Sang Kekasih dgn hati pnuh ngn krinduan n kcintaan kpd NYA...hdupnya sntiasa dlm hlaqah y dtarbiyah n istiqamah ngn dakwah nyer..biar Lah dia x popular kt dnia ni...n x dknali rmai org...tpi aslkn nma dy mnjdi sbutan kt langit ilaHi...n y drindui bdadari syurga...y kte maHukn bkan lah putra brhrta tpi y ku impikn ptra agama...bkanlh kiTe MngHarapkn y smpurna..krn kte jgak serikandi dgn kisah y kelaaaaam....eveN kdang3 ati nieh trasa pnat+lelah krn sLLu truji ngn cinta llki...ktE cbe sdaya upya mnepis cnta y xhlal sma skali buatku....ktE hargai prasaan stiap insan y dtg kT ktE..tpi..kte ttp dgn prinsip kte cnta utk seorng suami xkn ku kongsi!~ ..korng lbih mulia brbandi dri kite y hnye insan hina utk mraih redha di mataNYA...bkn nyer niat kte nk sakiti korng ..tpi ktE jge rse brslah ble korng kcwa n ptah ati sbb kite.. . Ketahuilah akte cme kasihankn kaummu wahai adam kerana Rasulullah s.a.w sndiri prnh bersabda...."Tidak ada fitnah terbesar buat seorang lelaki di akhir zaman melainkan seorang wanita"...tgk?..ktE tkot trgolong dlm glongan y mnjdi ftnah kpd llki thu...kte xnk mlalaikn soraNg llki y bkal mnkdi mujahid agama.....tawuk x..brtapa brdosa nya dri kte ni jke kte mnjdi kjthan mreka...jtuh cnta urh bkn nyer 1 y slah sbb ia fitrah mnusia n mrupkn hadiah drpd Sang Pencipta...tpieh..mnusia sring lpe n leka..mrka taksub ngn hdiah y dberi shgga trlpa tok trma ksih pde Sang Pemberi Hadiah tuh...so..hati ni kuserahkn pda NYA..biarlh DIA y mnentuknnYa...