wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Tuesday, December 11, 2012

selamat hari lahir - 19

video
selamat hari lahir yang ke - 19 buat awk..pada 12.12.2012 ^_^
sorry sebb hodoh je ~ nisa x pandai buat.. :( 
tapi harap suka lah yea?.. :D
sekian jauh perjalanan hidup ini
ada duka, ada sengketa
ada gembira, ada ceria
yang selalu menemani
setiap inci langkah perjalanan hidup insani
tanpa adanya terbit rintihan kekeluhan

langkah demi langkah disusuri
mencari janji yang terlepas
dalam genggaman sewaktu dilahirkan
saat demi saat berdetik menjangkau kedewasaan
mematangkan pemikiran
mendewasakan pandangan
hari demi hari dilalui
bersama ribuan ragam
celikan mata para dikma
sehingga menemukan hari yang dinanti
hari ulang tahun kelahiran insani

berdoalah didalam hati
sertakan dengan niat yang suci
iringkanlah dengan kalimah yang suci
agar hidup sentiasa diredhai ilahi

padamkan segala kedukaan
sirnakan segala kepiluan
kuburkan segala kesedihan
malapkan segala kebingungan
dan gantikanlah semua itu dengan
sebuah kebahagiaan
kebahagiaan yang mendatangkan keceriaan

semoga dihari mendatang, kebahagiaan menemani mu
SELAMAT HARI LAHIR

Wednesday, December 5, 2012

yang saya minta..

♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt...

♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH...

♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada..

♥ Nak minta ygHENSEM , saya tak la CANTIK, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...

♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA...

♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya ...

♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina..

♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia... ♥ ;)

speechless~

~✿..Bertudung labuh atau tidak, berkopiah atau tidak, bersongkok atau tidak, berjanggut atau tidak, berserban atau tidak..BUKAN maknanya NILAI ISLAMI itu maju menggunung..berjeans, bertali leher juga bukan ukuran IMAN..Islam TIDAK SEMUDAH itu yang MENILAI pada baju, tetapi dinilai jauh ke satu keping daging yang berada jauh di dalam badan insan, iaitu HATI..tempat yang TIDAK akan pernah MENIPU, walau sekali..✿~

>>> Tiap satu MUSLIHAT, buruk atau baik..pasti akan TERUNGKAI bila tiba masanya..apa yang penting, PINTALAH Pada Yang Maha Tahu agar dirimu tidak menyalurkan tenaga, harta, masa dan nyawa pada yang SALAH sekaligus MEMBUNUH pada yang LAYAK..(✿◠‿◠)
 

aku..

✿~ Mereka kata aku USTAZ/USTAZAH kerana aku sentiasa berkopiah/ bertudung labuh..
✿~ Mereka kata aku SOLEH / SOLEHAH kerana acap kali aku post mengenai artikel-artikel ilmiah, dakwah dan sebagainya...

TAPI..
Jauh di sudut hatiku,
Mahu saja aku MENANGIS SEKUAT HATI..
Aku SEDANG BERTARUNG dengan diriku sendiri,
TAK MUDAH..
Allah sahaja TAHU apa yang terbuku di hati..
Aku masih berada di dalam LAUTA
N KEKURANGAN..
Kadangkala aku TERGELINCIR kerana,
Jalan kehidupanku penuh dengan kenikmatan..
MAAFKAN aku kerana kadangkalanya AKU KHILAF..
Terlupa ke arah mana yang patut aku tuju..
SEBAK HATI tatkala aku terbayang,
Bilakah WAKTU TERAKHIRKU?
Di manakah TEMPAT TERAKHIRKU?
Siapakah ORANG YANG TERAKHIR berada denganku?
Dengan CARA APAKAH aku mengakhiri cerita hidupku?♥♥

Allah, Allah, Allah, Allah

sama2 tabah ye!

☻♥☻
/█\ /█\
.||.. ||. ♥
Semoga Aku......
"Aku tetap 'Tertawa' walau aku
di 'Hina'..
"Aku tetap 'Tersenyum' walau
hatiku 'Terguris'..
"Aku tetap 'Kuat' walau aku
dalam 'Ujian dan 'Dugaan'..

"Aku tetap 'Semangat' walau aku
'Tertekan' oleh 'Kesakitan' yang
'Ku Alami'..
"Namun yang 'Terpenting' aku
tetap 'Sabar'..
"Dan 'Memandang' semua ini
adalah 'Ujian' dan akan
mendatangkan 'Kebaikan' saja..
♥ IÑSYÄÄLLÅH ♥
 

awak asing?saya asing ~ but bukan mahkluk asing.. :P

Kita menjadi ASING kerana kita berubah ke arah kebaikan.
Jujur itu ASING kerana banyak orang berdusta.
Sedekah itu ASING kerana banyak orang kedekut.
Berjilbab itu ASING Kerana banyak orang yang memakai pakaian tapi telanjang.
Yakin pada Allah itu ASING Kerana banyak orang yang tidak percaya lagi pada-Nya.
Mewujudkan SYARI’AH Islam itu ASING karena banyak orang yang lebih percaya pada hukum buatan

manusia.

==============================­============

“Islam mulai muncul dalam keadaan ASING dan akan kembali ASING sebagaimana awal munculnya maka beruntunglah orang-orang ASING itu”. (HR. Muslim)

“Berbahagialah orang-orang yang ASING.” Siapakah orang-orang ASING itu wahai Rasulullah? “Iaitu orang-orang yang senantiasa melakukan kebaikan disaat kebanyakan orang berbuat kejahatan” (HR. Muslim)

Ya Allah, jadikanlah aku termasuk orang-orang diredhai Mu Ya Allah..Amin

ini lah diriku

AKU hanya seorang wanita biasa yang mencari kekuatan merentasi pentas dunia...
yang mencari keredhaan ilahi melitupi sebutir hati...
yang mencari kebahagiaan di anjung perjalanan duka tawa...
yang mencari senyuman tuk mewarnai hidup yang penuh titis2 lara yang mencari tangisan tuk menghilangkan racun yang bernanah di hati...
yang mencari kejayaan tatkala suara hati ditelan
kegagalan...
yang mencari ketenangan tuk memadam noda keresahan lara...
yang mencari dia tuk membimbing peribadi lantas menyelam ke dasar hati tuk memahami jiwa seorang wanita...
wanita biasa ini...
yang bernama AKU..♥ :')

aja-aja fighting! :)

saat hadirnya metari belum tentu tibanya bulan..
saat hadirnya pelangi belum tentu tibanya mentari..
saat hadirnya siang belum tentu hadirnya malam..
bila tiba bulan pasti mentari terbenam..
bila tiba pelangi pasti mentari menyembunyi..
bila tiba malam pasti siang hilang..
berbeza diantara kehidupan alam dan manusia..
manusia mampu merancang ..
namun belum tentu kepastian..
manusia mampu berkata-k

ata..
namun masih belum tentu janjinya..
manusia mampu berjalan..
namun belum tentu kesudahannya..
didalam hidup harus menerima..
tentang qada dan qadar..
kerana jawapan hanya ada padanya..
usah letih sebelum berjaya...
berusahalah selagi kita mampu..
 —

seindah perhiasan!~

WaNita sOlehah iTu iBaRaT peLanGi seLepaS geriMis...
jaRang keLihaTan naMun haDirnYa sunGGuh menPerSonAkaN...
bEri haTiMu uNtuK ALLAH, paSti ALLAH teMuKan pEmiLik teRbaIk , haMparKan maSaMu sEluaSnYa uNtuK ALLAH, paSti ALLAH aTuRkaN seLurUh hiDupmU seBaiKnYa..ღ(。◕‿◕。)ღ

kan2?..hehe

Isteri tak perlukan suami segagah seperti

☞ Spider(MAN), 
☞ Super(MAN) @ 
☞ Bat(MAN)
Cukuplah menjadi lelaki yang 
☞ Beri(MAN)

(#^.^#)

girls~

------------------Girls---------------------
--------------are like apples-------------
--------on trees.The best ones---------
-------are at the top of the tree-------
----The boys don't want to reach----

---for the good ones because they---
-are afraid of falling and getting hurt-
-Instead, they get the rotten apples-
from the ground that aren't as good,
but easy. So the apples up top think
something wrong with them when in
-reality they're amazing. They just--
--have to wait for the right boy to--
---- come along, the one who's-----
----------- brave enough to-----------
----------------climb all------------------
----------------the way-----------------
---------------to the top---------------
--------------of the tree ---------------
--------Those top Apples are---------
-----Muslimahs always valuable------

to : facebooker wanita

Para facebooker wanita...nampak solehah tapi
gedik..

1) Bila update status tulis ayat "ala manja" dan
ejaan yang "comel or brutal tapi ala solehah"
walaupun hakikatnya mahu menyampaikan sesuatu
mesej yang baik.

2) Bila bermuamalah di fb sekalipun sesama
sejantina, tulis "ala2 mesra alam" sampai melampau
seperti "cium pipi kunk, wink2", "rasa nak peluk
akak/adik je" and baanyak lagi...sedangkan jika diluar fb bicara tidak seindah dan semesra alam
di fb pun.

Semua ahli fb tak kira lelaki atau perempuan akan
membaca status dan komen anda/kita sekalipun dia
tidak meng "like" or "komen". Namun jauh di sudut
hati si pembaca merasa " alaaahai manjenye die dgn
kawan2 die"..biasanya lelaki akan rasa syok dan
boleh mengundang syahwah dengan tulisan2
seperti itu, tak percaya sila tanya mereka ya...

3) Animasi senyuman, gelak or kenyit mata
melampau sana sini untuk lelaki seperti : " Syukran
akhi ;-)", " Sama-sama :p Ustaz", " ^___^, " Mohon
kopi pes akhi yunk ;;)))"...( Apa perasaan lelaki bila
mendapet komen dan terima animasi seperti ini? )

4) Tulis dan ajak manusia berdakwah dalam masa
yang sama menggoda orang. Seperti : " Pesanan
ustaz dan ustazah saya, sabar lah dalam ujian ya
khas buat semua sahabat2 saya yang disayangi lagi
dirindui...lalu tag orang2 muslimin disamping
muslimat.

Bagi saya, semua nampak simple dan biasa, tapi
ianya mengundang penyakit hati bagi mereka yang
sudah sakit. Jagalah akhlak dan adab sebagai
muslimah, dalam fb kita sudah hilang malu, jika
diluar fb adakah sesuka hati kita melayan mana2
lelaki or bicara.Kalau sekalipun nak cari jodoh dan
tackle lelaki takkan FB medannya.

Jadilah muslimah
yang benar2 solehah yang tidak menjadi punca
kepada membuka selera lelaki untuk melakukan
maksiat hati.

Mohon maaf jika terkasar bahasa, saya juga
kadang-kadang terlepas pandang bila belek2 balik
memang menjengkelkan diri sendiri
sebenarnya...."Nasihat utk diri saya terlebih
utamanya"

p/s : Bak kata Status dari Ibnu Batoota yg
dipersetujui : "Kami benci dedah kecomelan di fb".
Jangan terlalu bermanja sangat dalam bermesej
takut ada yg nanti ada yg terluka..

senyum.. XD *chill ^_^

【ツ】 Senyum ringan tak bersuara tapi penuh makna. 【ツ】 Senyum murah tapi tak ternilai dengan harga. 【ツ】 Senyum tak perlu tenaga tapi besar motivasinya. 【ツ】 Senyum hal yang mudah tapi selalu nampak indah. 【ツ】 Senyum satu hal yang biasa tapi boleh jadi istimewa. 【ツ】Senyum ibadah yang paling mudah tapi berpahala setara dengan sedekah. 【ツ】 Penuhilah hari-hari kita dengan senyuman manis agar semua orang ikut tersenyum bersama kita... 【ツ】 {:-)≈ ﷲ INSYA ALLAH 5)-:<( ﷲ

Lelaki impian

Lelaki impian 

Bukan lelaki kaya , tapi Lelaki yang paham Agama
Bukan Lelaki tampan, tapi Lelaki yang beriman
Bukan Lelaki Gagah , tapi Lelaki yang pantang menyerah tak Kenal lelah dalam berdakwah Lelaki soleh
Bukan rumah mewah ,tapi rumah sederhana dengan As-sunnah yang tak Henti menyala , alunan Al-quran sbgai peramainya , 
langkah kaki nya dalam dakwah dengan kekuatan Ilahi .

Lebih atau kuran
g dalam kehidupan tetaplh Nikmat yang harus disyukuri

Dari ALLAH kembali ke ALLAH

Lelaki menguatkan langkah ini menuju jalanNya
Dalam dakwah menuju RidhoNya .

Kunci Zuhud :

Kunci Zuhud :

1. Aku tahu rezekiku tak mungkin diambil orang, karenanya hatiku tenang..
2. Aku tahu amal2ku tak mungkin dilakukan oleh orang lain, maka aku sibukkan diriku untuk beramal..
3. Aku tahu ALLAH selalu melihatku, karenanya aku malu bila ALLAH mendapatiku melakukan maksiat..
4. Aku tahu kematian menantiku, maka aku siapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku..

(Hasan Al-Basri)

jika dikau berani

♥JIKA BERANI PINANGLAH AKU♥ 

Jika benar engkau suka kepadaku..
Jika benar engkau cinta kepadaku..
Jika benar engkau sayang kepadaku..
Maka datanglah ke rumahku,
Temuilah kedua orang tuaku.
Katakan semua itu kepada Ayah dan Ibuku..
Dan pinanglah aku kepada mereka..
Jika engkau telah yakin
Dan jika engkau telah siap membangun bahtera rumah tangga nanti..
Maka ikatlah aku dalam sebuah ikatan pernikahan yang suci..
Engkau berani bukan??
Jika engkau beralasan masih belum berani..
Jika engkau beralasan masih belum siap..
Maka kuanggap engkau hanya mau main-main saja dengan diriku..
Kuanggap engkau hanya ingin menjadikan aku sebagai pacarmu saja..
Tak lebih dari itu..
Maka kukatakan kepadamu..
Jangan engkau terlalu berharap aku akan menerima cintamu.
Biar sajalah aku merasa lebih nyaman dengan kesendirianku..
Aku hanya akan mempersembahkandiriku seutuhnya kepada pasangan halalku nanti..
Bukan untuk yang hanya mahu main-main dengan hatiku. Terlalu berharga hatiku untuk dipermainkan..
Begitulah caraku melindungi diriku..
Kefitrahan dan kehormatanku akan selalu tetap ku jaga sampai tiba masanya nanti..
Aku tak mahu menjerumuskan diri pada apa yang telah dilarang Agama..
Aku tak mahu menjadikan kebebasanku akan menghancurkan masa depanku.
Yang hujung-hujungnya menjadikan diriku bersedih dan meratap dalam penyesalan yang berkepanjangan..
Sungguh aku tak mahu hal itu terjadi pada jalan hidupku..

dalaman or luaran?

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)
 

Monday, October 15, 2012

teman

saat aku sedih

yang Terindah bukanlah yang Terbaek

cinta

dalam diamku..

DALAM DIAM.. ✿ Dalam diam, kamu LIHAT facebook dakwah DIA.. ✿ Diam-diam, kamu TERTARIK dengan penulisannya.. ✿ Diam-diam, kamu SUKA gaya bahasanya.. ✿ Diam-diam, kamu MINAT dengan cara penyampaiannya.. ✿ Diam-diam, kamu COPY status di wallnya.. ✿ Diam-diam, kamu IKUTI perkembangannya.. ✿ Apa pun kamu buat, dalam DIAM saja.. Kamu diam dan terus berdiam kerana diam menjadi PILIHAN, untuk KEBAIKAN diri kamu sendiri.. ♥
~ Merindu itu mudah..
✿~ Dirindui itu istimewa..
✿~ Yang merindu sentiasa merana..
✿~ Yang dirindui tidak pernah mengetahui..

p/s : Izinkan aku MEMBAHAGIAKANMU dalam diamku, bukan sahaja dengan cinta tetapi dengan IMAN DAN TAQWA..♥♥

:: Kita hanya mampu MERASA dan orang lain kadangkala SUKAR UNTUK MENGERTI dan MEMAHAMI ::

renungkan..

Duit boleh beli BANTAL dan TILAM, tetapi tidak boleh beli TIDUR...
Duit boleh beli UBAT, tetapi tidak boleh beli KESIHATAN...
Duit boleh beli BUKU, tetapi tidak boleh beli KEBIJAKSANAAN...
Duit boleh beli MAKANAN, tetapi tidak boleh beli SELERA...
Duit boleh beli RUMAH, tetapi tidak boleh beli KELUARGA...
Duit boleh beli HIBURAN, tetapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN...
Duit boleh beli PERNIAGAAN, tetapi tidak boleh beli KEBERKATAN...
Duit boleh beli CINTA, tetapi tidak boleh beli KESETIAAN...
Duit boleh beli ORGAN BADAN, tetapi tidak boleh beli NYAWA...
Duit boleh beli PANGKAT dan KEDUDUKAN, tetapi tidak boleh beli IMAN……
Saya tak bangga kalau pasangan saya ada PhD sekalipun:)
Saya tak bangga kalau pasangan saya belajar di luar negara sekalipun:)
Saya tak bangga kalau pasangan saya bergaji besar sekalipun:)
Saya tak bangga kalau pasangan saya cantik@hensem sangat pun:)
TETAPI SAYA PASTI BERBANGGA JIKA DIA ADA AGAMA LALU DIA MENGAMALKANNYA...

ubah lah layar kapalmu~

"Kita tak berupaya tukar arah angin, tapi kita mampu mengubah layar kapal."

Perkara di atas perlu difahami oleh manusia yang selalu tertekan dengan pandangan orang lain terhadapnya.

Ingat pandangan orang lain terhadap diri sendiri ialah angin - kita tidak mampu mengubahnya.

Tapi kita mampu mengubah diri sendiri seperti layar kapal - ini di bawah bidang kuasa kita dan untuk sendiri berasa gembir

a dan bukannya demi mengubah pandangan orang lain.

Angin akan berubah secara sendiri bila sampai waktunya. Apa jua arah angin yang datang tidak perlu dirisau kerana kita dah pandai mengawal layar kapal untuk sampai destinasi yang diimpikan.

Senyum.

-selalulah pinta kekuatan dan pemeliharaan drpd Allah.-

jom kahwin :)

for u

────▓▓▓▓───▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓───▓▓▓▓ ──▓▓▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▓▓ ──▓▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓▓ ───▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ─────▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓▓ ... ────▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓▓▓ ────▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒███▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓ ────▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒███▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓ ─────▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓ ───────▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓
─────▓▓▓░░░░░▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░▓ ─▓▓▓▓░░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░░░░░▓ ▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓

▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓ ▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓▓▓▓ ▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓▓▓▓▓▓ ─▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓▓▓▓▓▓ ───▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░░░░░░░▓▓▓▓▓ ─────▓▓─▓░░░░░░░░░░░░░░░░░▓─▓▓ ──▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░░▓▓▓▓▓▓▓ ─▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓░░░░░░░░░▓▓▒▒▒▒▓▓▓ ▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓░░░░░▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓ ▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓░▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓ ▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓ ▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓─────▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▓▓ ─▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓───────▓▓▓▓▓▓▓▓

: Ombak TAUBAT:: - OST ombak rindu versi islamik-

Allah tolong lembutkan hati ku
Untuk terima islam sebenar2nya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Terus hidup dengan dosa dunia

Allah aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hati aku ‘tuk cintaMU

Allah kau berilah petunjuk
Untuk diri kami yang jauh dariMU
Agar kami tidak berpaling
Selalu rasa ada cintaMu

Allah terimalah taubatku
Yang menyesal jauh dariMu
Agar aku tidak terseksa
Tanpa cinta Kamu di akhirat sana

Hanya mampu berdoa
Moga Kau terima taubatku

Allah tolong lembutkan hati ku
Untuk terima islam sebenar2nya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Terus hidup dengan dosa dunia

P/S: sama2 lah kita hayati & renungkan..^^

hentikan!

Orang yang sudah cantik perlu hentikan tabiat mengeluh seperti ini:

"Alamak, aku dah gemuk. Alamak, jerawat naik. Alamak, dah gelap sikit. Alamak, dah tak cantik. Aduh, kena cari krim, ubat, jamu cepat-cepat ni..!"

Dan lain-lain keluhan yang lebih kurang sama.

Tukarlah kepada:

"Alamak, iman dah kurus. Akhlak dah buruk. Kena cari ubat cepat-cepat ni!"

Awak dah cantik luaran, kan. Cantikkan dalaman la pula.

- Syabab Musafir Kasih

~♥ PILIH LELAKI YANG BERAGAMA.

Ustaz, nak buat macam mana ustaz.
Saya dah kahwin tapi suami saya baca Al-Quran pun TAK PANDAI ustaz."

~♥ Isterilah AJARKAN suami,
Allah SWT beri PILIHAN untuk memilih yang terbaik.
Jadi mengapa memilih yang tidak memahami agama?
Yang tidak mempedulikan agama?

✿~ Bagi IBU AYAH : "TEST" lelaki itu terlebih dahulu.
Tanya elok-elok bab agama, dah lulus bab agama baru tanya bab yang lain.

"Tolong baca Quran. Surah lain, pakcik nak dengar."
"Jom solat Maghrib berjemaah. Kamu jadi Imamnya."

✿~ Bagi WANITA : Jika ingin dapat lelaki yang baik, carilah lelaki yang BELAJAR dan MEMAHAMI agama..
InsyaAllah, pasti bahagia berkekalan.

✿~ Bagi LELAKI : Untuk menjadi yang terbaik,
DORONGLAH diri untuk belajar agama dan jika ingin mendapat isteri yang baik,
belajarlah agama kerana lelakilah yang akan menjadi TUNGGAK utama dalam membina KELUARGA SAKINAH yang diredhai Allah SWT.♥

PERADUAN UPDATE GAMBAR

PERADUAN UPDATE GAMBAR  xttup aurat
HADIAH UTAMA : TIKET VIP KE NERAKA
HADIAH KEDUA : DOSA FREE 24 JAM
HADIAH KETIGA: VOCER TIDUR DI NERAKA
SELAMANYA.
SAGU HATI : AKAN DI SEKSA TANPA HENTI
OLEH MALAIKAT

* SO PILIHAN DI TANGAN ANDA..
KALAU SAYANG ALLAH..MAKA BUKTIKAN DGN AMALKAN SYARIAT2 ISLAM...
DAN TUTUPLAH AURAT..

PERADUAN BAGI YG TUTUP AURAT NYA.

HADIAH UTAMA : TIKET VIP KE SYURGA
HADIAH KEDUA : PAHALA FREE 24 JAM
HADIAH KETIGA: VOCER TIDUR DI SYURGA
SELAMANYA.
SAGU HATI : AKAN DI SAYANGI TANPA HENTI
OLEH ALLAH , RASULULLAH DAN PARA MALAIKAT

* SO PILIHAN DI TANGAN ANDA..SO PKIR LA SENDIRI DALAM2 HINGGA KE LUBUK HATI....MASING2 LEH PKIR BAEK BURUK....JGN SMPAI KITA JADI ORG YG RUGI...

»» Sebab Apa Orang Cakap Single Best ?? ««

••► Tak rugi duit untuk topup . ✔
••► Tak pyh kluar duit nk blnja kekasih. baik blanja family makan. ✔
••► Malam2 tak pyh text & call sampai tertido .boleh tido terus . ✔
••► Tak kena berleter itu ini itu ini bla bla bla. ✔
••► Takde org ganggu tgh tido dgn bunyi henpon. ✔
••► Takde org nk jeles. ✔
••► Duit sentiasa ada. ✔
••► Hati tak sakit. ✔

••► Tak pyh kluarkn airmta. ✔
••► Tak perlu membuat lap0ran. bebas kemana2. ✔
••► Bebas bekawan. ✔
••► Tak payah nk pening2 pikir tentang kekasih. ✔
••► Tak payah berkepit dgn henset 24 jam. ✔
••► Boleh guna henset yg murah2. Tak perlu ada wallpaper. ✔
••► Boleh buat apa yg kita nak tanpa dilarang/diteg0 xcept family yg larang ! ✔
••► Dapat hindarkan diri dari maksiat ✔

wanita sejati

Assalamualaikum... ^^

Via~ Syahrul Azlan

Seorang gadis kecil bertanya kepada ayahnya, "Abi, ceritakan padaku tentang wanita sejati." Si ayah pun menoleh kemudian tersenyum.

Anakku, seorang wanita sejati bukanlah dilihat dari kecantikan paras wajahnya melainkan dari kecantikan hati yang ada dibaliknya.

Wanita sejati bukan dilihat dari bentuk tubuhnya yang mempesona melainkan dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya.

Wanita sejati bukan dilihat dari begitu banyaknya kebaikan yang ia berikan melainkan dari keikhlasannya memberikan kebaikan itu.

Wanita sejati bukan dilihat dari seberapa indah lantunan suaranya melainkan dari apa yang sering mulutnya bicarakan.

Wanita sejati bukan dilihat dari keahliannya berbahasa melainkan dari bagaimana cara ia berbicara.

Si ayah diam sejenak sambil melihat ke arah puterinya.

"Lantas apa lagi abi?" sahut puterinya.

Ketahuilah puteriku…

Wanita sejati bukan dilihat dari keberaniannya dalam berpakaian melainkan sejauh mana ia berani mempertahankan kehormatannya.

Wanita sejati bukan dilihat dari kekhuwatirannya digoda orang di jalan melainkan kekhuwatiran dirinyalah yang mengundang orang jadi tergoda.

Wanita sejati bukanlah dilihat dari seberapa banyak dan besarnya ujian yang ia jalani melainkan sejauh mana ia menghadapia ujian itu dengan penuh rasa syukur dan ingatlah!

Wanita sejati bukan dilihat dari sifat mesranya dalam bergaul melainkan sejauh mana ia boleh menjaga kehormatannya dalam bergaul.

Setelah itu si anak kembali bertanya...

"Siapakah yang dapat menjadi kriteria seperti itu Abi?"

Si ayah memberikannya sebuah buku dan berkata, "teladanilah mereka!" Si anak pun mengambil buku itu dan melihat sebuah tulisan "Isteri-Isteri Rasulullah".

Sekian.

Wednesday, October 10, 2012

seadanya~

Member: "Bab, aku kadang-kadang sedihlah."

Syabab: "Kenapa?"

Member: "Tunang aku gemuk. Aku lagi kurus dari dia. Lepas nikah nanti sure double gemuk. Tambah-tambah lepas dapat baby."

Syabab: "Small matter. Tak payah sedih."

Member: "Ko kata small lah. Aku ni ha yang kena angkat dia."

Syabab: "Ish. Tak elok cakap macam tu. Kan dia sayang ko, ko pun sayang dia. Dah tunang nak nikah minggu depan dah pun. Syukur dan redha je."

Member: "Tapi..."

Syabab: "Ko beruntung sebenarnya. Sebab kecantikan dia hanya ko yang nampak."

Member: "Ha? Gemuk camtu cantik?"

Syabab: "Ya. Cuba kau bayangkan apa jadi bila dia kurus slim nanti? Mesti lagi cantik dari kecantikan yang dah cantik sekarang. Cuba kau fikir, Dafi dulu gemuk bila kurus jadi hensem. Ugly Betty gemuk, bila kurus jadi cantik. Yang bestnya, dia tak kurus sebelum kahwin dengan kau. Kau bayangkan kalau dia kurus sebelum kahwin, alamat dia pun tak hingin nak kawin dengan kau. Sure dia nak pilih yang kacak bergaya sepadan dengan dia. Tapi bila dia kurus after kahwin dengan kau, dia adalah isteri kau yang sah dan dia wajib setia pada kau je. Berdosa bila dia curang cari yang lain. Faham? So kau anggap je dia adalah permata yang tersembunyi dalam tiram. Cantik dan berharga. Untuk kau je."

Member terdiam. Entah mengiyakan atau tidak statementku itu.

Aku berlalu pergi ke kedai Mak Esah membeli cempedak goreng dan terus blah laju-laju tanpa menoleh ke belakang lagi.

Cempedak gorengku, bukan cempedak gorengmu.

how to kill an ant?

Asked In An Exam For 10 Marks!! 

Student: 

Mix Chilli Powder With Sugar, 

Keep It Outside The Ant's Hole..! 

After Eating, Ant Will Search For Some Water Near A Water Tank.

Push Ant In To It...!!

Now Ant Will Go To Dry Itself Near Fire,
When It Reaches Fire, Put A Bomb Into D Fire..!!

Then Admit Wounded Ant In ICU..!! =O

And Then Remove Oxygen Mask From It's Mouth And Kill The Ant.. !! =|

MORAL:
Don't Play With Students.. !!
They Can Do Anything For 10 Marks...

ukhti akhi

Ukhti : Aku merasa tidak pantas
untukmu.
Akhi : Kenapa?

Ukhti : Kamu dari kalangan
orang terpandang. Sedangkan
aku?
Akhi : Di Mata Allah, hanyalah
orang yang takwa yang
dimuliakan.

Ukhti : Kamu pintar, kamu juga
banyak orang yang suka.
Akhi : Banyak orang yang suka? Aku
tidak memerlukan mereka. Aku
hanya perlu pendamping dan
pembimbing untuk anak-anakku
kelak.

Ukhti : Aku juga tidak begitu
faham ilmu Agama.
Akhi : Kita boleh belajar
mendalami bersama-sama
nanti.

Ukhti : Aku tidak cantik seperti
mereka.
Akhy : Allah malah lebih
menyukai wanita yang cantik
akhlaknya.

Ukhti: kenapa dgn kamu? Sudah
aku katakan aku ini tidak pantas
untukmu. kita ibarat bumi dan
langit. Terlalu banyak perbezaan.
Akhi : Perbezaan akan membuat
kita saling melengkapi dan Saling
mengisi.

Ukhti : Tidak. Kamu terlalu
sempurna bagiku.
Akhi : Aku akan merasa
sempurna jika kamu ada di sisiku.

Ukhti : Cukuplah. Saya tidak mahu
dengar ucapan kamu lagi.
Akhi : Seribu bunga pun takkan
mampu membuat kamu melunak
juga?

Ukhti : Temuilah Ayahku saja. Itu
lebih berharga bagiku daripada
seribu bunga dan ungkapan cinta darimu..

~Allah Menciptakan Dia Untuk Ku ~

alkisah seorang penjual

Ali seorang yang penjual yang tekun… beliau menjual alat-alat pendidikan kanak-kanak.

Setiap hari beliau berdoa agar dilancarkan urusan hariannya dipermudahkan Allah, diharap mudah dijual dan selamat dalam perjalanan.

Setiap pagi, Ali perlu melalui berpuluh km untuk menyelesaikan tugasnya. Pemanduannya cukup dijaga kerana jalan yang dilaluinya banyak roadblock polis set
iap hari untuk mengelakkan saman trafik.

Pelanggan Ali pula tidak menentu – ada yang ok, ada yang cerewet, malah ada yang ‘membuli’ beliau.

Dengan keyakinan bahawa doa beliau akan dimakbulkan, Ali menekadkan semangat dan terus tekun bekerja mencari rezeki.

Namun, setelah setengah tahun mencuba, prestasi jualan Ali tidak baik. Ada bulan yang prestasi jualannya jatuh merudum, Ali merungut bertanya mengapa Allah tidak membantu menguruskan urusan sehariannya.

Ali bertanya mengapa Allah tidak membantunya sedangkan beliau tekun setiap hari berulang-alik sana sini untuk menjual barangannya.

Ali seorang yang menjaga tindak-tanduknya berasa beliau seorang yang kurang berdosa – jadi mengapa Allah merumitkan hidup beliau.

Ali tidak faham dan terus merungut sendiri dan terus merasakan dirinya malang… namun begitu, beliau meneruskan kareernya sebagai penjual dengan tekun…

Sehingga satu hari, beliau bertemu dengan taukeh pemborong alat-alat pendidikan kanak-kanak brand A yang kagum dengan ketekunan dan keazaman Ali cuba menjual produk brand B…

“Berminat ke Ali nak join company saya? Saya menawarkan dua kali ganda gaji untuk Ali,” tanya pemborong itu.

Ali seronok, tetapi berfikir, prestasi jualannya bukanlah baik sangat, mengapa pemborong ini berminat padanya…

“Saya penjual yang tak seberapa… mengapa tuan berminat pada saya?” tanya Ali yang gembira, tapi seolah-olah tidak percaya pada nasibnya.

“Ali tahu produk syarikat yang Ali sedang jual ini – namanya tidak berapa baik di pasaran, tapi Ali masih cuba dengan tekun dan berhemah sehinggakan kedai-kedai yang Ali cuba menjual produk Ali menyuruh saya mengambil Ali. Mereka rasa Ali ada potensi untuk cemerlang bekerja dengan saya…” kata pemborong tersebut.

Ali menerima dengan gembira pujiannya – ketekunannya akhirnya berhasil – Ali seterusnya bertanya – apa dokumen yang perlu untuk permohonan kerja baru ini…

“IC dan lesen kereta cukup… dan boleh join bulan depan, tak perlu interview,” kata pemborong itu.

Ketika Ali mengeluarkan IC dan lesen memandunya, Ali terkejut.

Ali tersentak melihat tarikh 05/04/12.

Rupa-rupanya lesen memandunya dah tamat tempoh 6 bulan yang lepas.

Ali mengimbas kembali nasibnya 6 bulan, yang dalam perjalanan untuk menjual produk, sudah beberapa kali Ali melalui perangkap polis tanpa disiasat lesen memandu yang telah mati.

Ali teringat bagaimana ada satu hari, kereta Ali di highway tetapi tingkap belakangnya tidak dapat ditutup, tetapi tetiba hujan lebat turun – dan disebabkan takut produknya basah kuyup Ali memandu secara cepat sehingga ditahan polis…

Apabila polis itu hendak menyoal Ali dan suruh mengeluarkan lesen kereta, tetiba polis itu menerima telefon kecemasan dan bergegas ke tempat yang lain.

Tetiba, Ali berasa bersalah.

Ali teringat segala rungutan dirinya terhadap Allah yang dia tuduh tidak menyayangi beliau.

Hati Ali sayu – sedih memikirkan sikapnya yang bersangka buruk pada Allah. Ali tersedar rupa-rupanya Allah menjaganya setiap hari sepanjang 6 bulan lepas ketika lesen memandu dia mati. Tiada satu hari pun yang Allah tidak menjaga hambanya, walaupun dia yang bersangka buruk pada-Nya….

Segala tuduhan pada Allah adalah silap, Allah sebenarnya menjaganya setiap hari tanpa putus-asa.

“Rupa-rupanya Allah menjaga dan sayang saya selama ini… segala doa saya didengari… sehinggalah saya kini bertemu dengan taukeh yang lebih baik dan Allah melalui taukeh ini memberitahu saya lesen memandu dah mati dan saya silap bersangka buruk kepada-Nya selama ini….

“Ya Allah. Maafkan saya,” bisik Ali di hatinya.

Semoga kisah ini membawa sedikit keinsafan kepada kita semua, yang pernah bersikap seperti Ali dalam bersangka buruk kepada Allah ketika melalui liku-liku kehidupan yang mencabar.

~Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man (Official)~

ALASAN-ALASAN UNTUK CLASH CARA STUDENT, BEGINI LAA... ;P

Student Kimia : Saya banyak terdedah dgn bahan kimia, saya takut tak dpt beri zuriat. Kita berpisah eh? " 

Student Fizik : "Saya belajar pasal fizik kuantum yg tak nampak, jadi saya tak nampak awak dlm diri saya. Kita clash"

Student Matematik : "Saya dah buat kira-kira guna limit function, mmg sampai sini saja limit perhubungan kita"

Stu
dent Biologi : Maaf, saya dah jatuh cinta dengan serangga dan tumbuh-tumbuhan. Bukan dgn awak lagi"

Student Pergigian : "Saya tahu yg cinta awak palsu sepalsu gigi palsu! Nyenyenye."

Student Perundangan : "Talk to the hand, see you in court!"

Student Sains Politik : "Awak dah tahu saya ni Pro-Aspirasi, yang awak undi Pro-M pasal apa? Kita break!!" LOL

Student Seni : "Gaya awak tak cukup abstrak untuk menambat hati saya. Maaf"

Student Pengajian Islam : "saya solat istikharah malam tadi dan sorry, awak tak ada dalam petunjuk masa depan saya".

( Seriverpool )

as u r..

♥• ..Ada ketikanya.. ♥•
Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji
Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuatkan kita terkeliru
Ada ketikanya insan yang kita sayang, selalu membuatkan kita terluka
Ada ketikanya insan yang kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan
Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis
Ada ketikanya insan yang kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata
Namun kita tetap menyayangi dia... Kerna APA? Kerna kita terima dia seadanya...

andai dikau belum siap

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam...

karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...

kau ingin memuliakan dia, kau tak mau merusak kesucian dan penjagaan hatinya...

karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu...

menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ...

karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ...

karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?

yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...

tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah

karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...

hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata ...

hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...

bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,

biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, pastilah Allah, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu

dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahasia

antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

** Sebagaimana KAU pun memberi cinta-MU dan memelihara setiap makhluk-MU,

karenanya aku tahu KAU tak kan membiarkanku mencintai sesuatu yg bukan untukku dan mencintai

sesuatu yg bukan karena-MU **

karena sungguh … cintaMu terlalu indah untuk diduakan...

karena cintaMu terlalu suci untuk dinodai…

Sesuatu itu bernama fitrah, tapi aku harapkan penjagaanMu padaku dari kepalsuan cinta yg selain

karenaMu…^_^,,

CInta ibarat rama2

Cinta selayaknya seperti seekor rama-rama...semakin kau mengejarnya semakin jauh ia meninggalkanmu... Namun,biarkan rama-ramamu terbang bebas ke mana pun jua.. Siapa tahu suatu saat andai ia telah melihat rencah dunia,ia akan mengibarkan sayapnya ke arahmu...berlindung kepada mu daripada hujan dan panas..dan melampiaskan keresahannya tentang perjalanan jauhnya.. dalam suatu pertemuan yang tak ters
angkakan... Mungkin saja, bagimu rama-rama yang kau kejar itu adalah segalanya,. Namun mungkin saja dia juga bukanlah rama-rama yang diperuntukkan Allah untukmu.. Dan mungkin saja, rama-rama liar yang berkeliarandi luar sana adalah takdir yang diciptakan untukmu...

tuhanku..

>>✿ Alangkah INDAHNYA kalau dapat kita FAHAMI bahawa setiap INCI ujian yang kita alami adalah sentuhan KASIH SAYANG daripada Allah (swt) kepada kita.. tidak pernah sekalipun ujianNnya datang untuk menjauhkan HAMBA daripada TUANNYA, bahkan untuk menjadikan MANUSIA INGAT dan DEKAT pada Maha Pencipta..✿<<

p/s: MENDEKATI Allah jauh lebih MUDAH dari pada mendekati MANUSIA , kerana Allah Maha Dekat dan sangat CINTA kepada HAMBA yang mendekat kepadaNya..~✿

suka mengajar kita erti kebahgiaan,:) Duka mengajar kita erti keperitan dan kepayahan:(

santapan rohani

sama2 usaha :)

mukmin itu..

cinta

Jangan bercinta sebelum nikah. Itu racun yang paling merbahaya.
Bercintalah selepas kahwin bila semuanya halal belaka kerana sebelum itu semuanya menyesakkan fikiran dan jiwa.
Terlalu banyak tanda tanya. 
Tapi kalau tahu batasnya??
Jangan tipu kawanku. Ada tikanya kamu akan terbabas merempuh batasnya kerana ada yang ke 3 menolak kamu.
Tuhan, letakkan cintaku pada-Mu di carta nombor 1!

istikarah


Pilihlah yang buat hati kamu tenang, buat agama kamu menjadi lebih baik, buat ilmu kamu makin bertambah, buat kehidupan lebih bermakna, buat Allah lebih cinta, buat kamu lebih kasih pada Dia. Susah senang dia bersama."
Suatu hari di sebuah universiti tempatan, kelas syariah berlangsung seperti biasa. Hari itu diskusi bab munakahat. Tampaknya lebih diminati oleh para pelajar, mana taknya semua hadir tanpa seorang pun absent. Perhatian lebih fokus, pelajar 
lelaki tersengih-sengih. Pelajar perempuan malu-malu kucing.

Lantas seorang student muslimah mengajukan soalan menarik pada tutornya, Ustaz Ahmad Saifuddin..

Student: "Pada hemat ustaz, bagaimanakah cara yang munasabah, baik, dan syari'e untuk seseorang wanita itu mendapatkan jodoh? Sememangnya jodoh itu telah ditetapkan, maksud saya di sini..dari segi usaha dan ikhtiarnya. Boleh ustaz jelaskan?"

Ustaz Ahmad Saifuddin: "Moga Allah merahmati kamu. Soalan yang baik. Pertama sekali, cari dan nilai sendiri, lihat kepada mana-mana lelaki yang berkenan dan layak untuk kita. Beritahu sendiri atau melalui rakan-rakan baik lelaki itu. Apabila lelaki itu terima, maklumkan sahaja kepada ibu bapa dan langsungkan segera. Pastikan lelaki itu masih tiada sesiapa. Nanti malu pula."

Pelajar lelaki mencelah: "Ya ustaz, metode kedua please!"

Ustaz Ahmad Saifuddin: "Baik, jalan yang kedua adalah, minta orang lain cari. Sebaiknya minta daripada orang-orang yang berpengalaman dan soleh untuk mencari jodoh yang sesuai untuk kita termasuk ibu bapa kita juga. Kita terima sahaja apa yang dicadangkan oleh beliau. Tanpa melihat rupa, kerjaya dan apa sahaja. Jika tidak mampu untuk menerimanya, kembali kepada cara pertama. Apabila sudah ada, solat istikharah dan rasa kecenderungan hati. Jangan tunggu mimpi. Bila ada rasa cenderung padanya, terima dengan hati terbuka."

Student muslimah: "Ada jalan alternatif?"

Ustaz Ahmad Saifuddin: "Berserah kepada Allah sepenuhnya. Tidak mencari dan tidak meminta sesiapa mencarinya. Namun terus berserah kepada Allah 100%. Buka pintu hati untuk menerima mana-mana lelaki yang ikhlas untuk memikul tanggungjawab itu. Solat istikharah memohon restu dari Allah. Rasa kecenderungan hati itu dan cuba bertanya kepada orang yang berpengalaman. Sekiranya terlintas di fikiran, "Dia belum ada kerja lagi," atau "Dia kurang kacaklah," atau "Dia degree pun tidak ada." Sekiranya terlintas demikian, itu kita sudah membuat penilaian sendiri. Jika mahu berpegang dengan apa yang kita nilai itu. Sebaiknya kembali kepada cara pertama."

Student muslimah: "Tidak salah kan jika wanita memilih?"

Ustaz Ahmad Saifuddin: "Memilih tidak salah. Terlalu memilih dan cerewet mungkin salah. Wanita tidak banyak peluang untuk memilih berbanding lelaki yang terbuka slotnya empat kali.

Pilihlah yang buat hati kamu tenang, buat agama kamu menjadi lebih baik, buat ilmu kamu makin bertambah, buat kehidupan lebih bermakna, buat Allah lebih cinta, buat kamu lebih kasih pada Dia. Susah senang dia bersama."

♥ Student muslimah tersenyum kecil (^_^)

- Syabab Musafir Kasih -

wanita

"Wanita tidak seharusnya menjadi bulan yang boleh ditatap semua, tetapi perlu menjadi matahari yang silaunya akan membuat Adam tertunduk sebelum memandangnya

pengorbanan x ternilai

GF : Awak, saya cemburu la kat kawan2 saya...
BF : Cemburu? Kenapa ?
GF : BF diorang selalu bagi hadiah, belikan rantai, cincin, baju, bawa diorang jalan2...
BF : Maafkan saya ye. Sebab saya tak mampu nak bagi semua tu kat awak. Saya tak berharta awak...
GF : Awak jangan la macam ni... Apa awak bagi dah cukup pada saya... Percayalah...
BF : Tapi awak tetap mahukan semua tu kan? Sama macam kawan2 a
wak?
GF : Awak... Maaf...
BF : Tak apa la . =]
( Suatu hari BF menerima berita bhawa GF telah kemalangan dan mengalami kecederaan teruk dan mengakibatkan GF hilang penglihatan .. )
Selepas beberapa minggu... GF telah sedar dan telah pulang ke rumah... Dia membaca sepucuk surat yang di berikan oleh seorang nurse sebelum GF pulang...
♥ Sayang, maafkan saya kerana selama ini tidak mampu menjadi seorang kekasih yang terbaik pada awak. Saya tidak mampu berikan kemewahan pada awak. Saya tak dapat bahagiakan awak dengan kemewahan saya. Sayang, hari ini awak melihat dan membaca surat ini dengan mata saya. Hanya ini mampu saya berikan pada awak sayang. Jaga mata ini seperti mana awak jaga diri awak. Dengan mata ini nanti... Awak akan bejumpa seseorang yang akan menyayangi dan akan memberikan segala yang awak mahukan. Maafkan saya T___T

teman..

•*¨*•♥ Bismillahirrahmaanirahiim... ♥•*¨*•

•*¨*•.¸.✽♥ Bila kau tak menemukan sahabat terbaik bagimu,
maka berusahalah untuk menjadi sahabat terbaik baginya...
Baik tidaknya seseorang tergantung kepada seberapa baikkah dirimu kepadanya. . .

•*¨*•.¸.✽♥ Tak perlu menuntut orang lain untuk berbuat baik
padamu, tapi tuntutlah dirimu untuk berbuat baik terhadap orang lain...
Walau terkadang kebaikanmu
 mendapat tanggapan yang tidak menyenangkan hatimu.
Tapi percayalah bahwa setiap apa yang kita lakukan selalu mendapat catatan kebaikan dari-NYA...

♥♥ Lihatlah cermin dirimu sebelum melihat cermin orang lain.
Awali kebaikan dari dirimu sendiri.
Niscaya setelahnya kebaikan mengiringimu...

Insya ALLAH...
ALLAH tidak akan menyia-nyiakan hamba-NYA yang berbuat kebaikan...