wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Friday, January 14, 2011

perjalananmu..-deoxygenated blood-

aku tahu..setelah pemergian ku...kau sedeyh..aku dapat memahami perasaan mu..pabila saat sakaratul maut...maka tercabut lah roh ku dari jasad ku...sekali lagi roh aku berjalan macam kat tengah highway...mungkin banyak lagi dosa ku kepada Sang pencipta....aku meredhainya....mungkin diriku xlayak untuk menduduki jannah idaman semua insan itu....hadirnya aku untuk membawa udara deoxygenated dari seluruh badan untuk ke hati  ...(vena cava)....setelah bejam2 perjalanan..maka terjumpalah kami ke tempat yang lapang...suasana nya tidak sempit seperti terowong....dan juga tidak diseleputi oleh semak samun..(right atrium)....perjalanan aku untuk ke tempat destinasi ku harus diteruskan....lantas dalam perjalanan ku...aku terlihat serumpun rumput..apa yang ingin ku katakan..rupanya aneh dari yang lain....diriku tertarik ...lalu aku ambil haluan itu untuk ke perhentian Tapah(tricuspid valve)...tiba nya aku di perhentian Tapah..aku pun menjamah makanan y dihidangkan kepadaku..(right verticle)....seusai menjamah dan melaksanakan ibadatku kepadaNYA...aku teruskan perjalanan ku...aku tak nak melengahkan masa..dalam perjalanan ku...sekali lagi ku temui bentuk yang agak aneh....dirku bertanya..apkah benda tersebut?...dalam hatiku agak takut untuk mendekatinya...tapi aku tekad untk memerhatikan apakah benda tersebut....setelah aku mendekatinya..aku masih tak tahu jawapan yang telah aku persoalkan dalam diriku..yang aku tahu hanyalah kegunaannya..iaitu mengelakkan/mencegah untuk aku 'revest'(berpatah balik) ke tempat perhentianku....lalu aku biarkan saja soalanku bermain dimindaku...(semi-lunar valve)...tempat destinasi ku semakin dekat..dalam hatiku bersorak....setelah 86 km aku berada di atas highway..maka aku telah ketemui tempat destinasi ku yang untuk aku menikmati pelancongan percuma ke Sydney..iaitu aku di'pump' daripada jantung ke paru2...(pulmonary altery)

No comments:

Post a Comment