wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Tuesday, December 11, 2012

selamat hari lahir - 19

video
selamat hari lahir yang ke - 19 buat awk..pada 12.12.2012 ^_^
sorry sebb hodoh je ~ nisa x pandai buat.. :( 
tapi harap suka lah yea?.. :D
sekian jauh perjalanan hidup ini
ada duka, ada sengketa
ada gembira, ada ceria
yang selalu menemani
setiap inci langkah perjalanan hidup insani
tanpa adanya terbit rintihan kekeluhan

langkah demi langkah disusuri
mencari janji yang terlepas
dalam genggaman sewaktu dilahirkan
saat demi saat berdetik menjangkau kedewasaan
mematangkan pemikiran
mendewasakan pandangan
hari demi hari dilalui
bersama ribuan ragam
celikan mata para dikma
sehingga menemukan hari yang dinanti
hari ulang tahun kelahiran insani

berdoalah didalam hati
sertakan dengan niat yang suci
iringkanlah dengan kalimah yang suci
agar hidup sentiasa diredhai ilahi

padamkan segala kedukaan
sirnakan segala kepiluan
kuburkan segala kesedihan
malapkan segala kebingungan
dan gantikanlah semua itu dengan
sebuah kebahagiaan
kebahagiaan yang mendatangkan keceriaan

semoga dihari mendatang, kebahagiaan menemani mu
SELAMAT HARI LAHIR

Wednesday, December 5, 2012

yang saya minta..

♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt...

♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH...

♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada..

♥ Nak minta ygHENSEM , saya tak la CANTIK, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...

♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA...

♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya ...

♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina..

♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia... ♥ ;)

speechless~

~✿..Bertudung labuh atau tidak, berkopiah atau tidak, bersongkok atau tidak, berjanggut atau tidak, berserban atau tidak..BUKAN maknanya NILAI ISLAMI itu maju menggunung..berjeans, bertali leher juga bukan ukuran IMAN..Islam TIDAK SEMUDAH itu yang MENILAI pada baju, tetapi dinilai jauh ke satu keping daging yang berada jauh di dalam badan insan, iaitu HATI..tempat yang TIDAK akan pernah MENIPU, walau sekali..✿~

>>> Tiap satu MUSLIHAT, buruk atau baik..pasti akan TERUNGKAI bila tiba masanya..apa yang penting, PINTALAH Pada Yang Maha Tahu agar dirimu tidak menyalurkan tenaga, harta, masa dan nyawa pada yang SALAH sekaligus MEMBUNUH pada yang LAYAK..(✿◠‿◠)
 

aku..

✿~ Mereka kata aku USTAZ/USTAZAH kerana aku sentiasa berkopiah/ bertudung labuh..
✿~ Mereka kata aku SOLEH / SOLEHAH kerana acap kali aku post mengenai artikel-artikel ilmiah, dakwah dan sebagainya...

TAPI..
Jauh di sudut hatiku,
Mahu saja aku MENANGIS SEKUAT HATI..
Aku SEDANG BERTARUNG dengan diriku sendiri,
TAK MUDAH..
Allah sahaja TAHU apa yang terbuku di hati..
Aku masih berada di dalam LAUTA
N KEKURANGAN..
Kadangkala aku TERGELINCIR kerana,
Jalan kehidupanku penuh dengan kenikmatan..
MAAFKAN aku kerana kadangkalanya AKU KHILAF..
Terlupa ke arah mana yang patut aku tuju..
SEBAK HATI tatkala aku terbayang,
Bilakah WAKTU TERAKHIRKU?
Di manakah TEMPAT TERAKHIRKU?
Siapakah ORANG YANG TERAKHIR berada denganku?
Dengan CARA APAKAH aku mengakhiri cerita hidupku?♥♥

Allah, Allah, Allah, Allah

sama2 tabah ye!

☻♥☻
/█\ /█\
.||.. ||. ♥
Semoga Aku......
"Aku tetap 'Tertawa' walau aku
di 'Hina'..
"Aku tetap 'Tersenyum' walau
hatiku 'Terguris'..
"Aku tetap 'Kuat' walau aku
dalam 'Ujian dan 'Dugaan'..

"Aku tetap 'Semangat' walau aku
'Tertekan' oleh 'Kesakitan' yang
'Ku Alami'..
"Namun yang 'Terpenting' aku
tetap 'Sabar'..
"Dan 'Memandang' semua ini
adalah 'Ujian' dan akan
mendatangkan 'Kebaikan' saja..
♥ IÑSYÄÄLLÅH ♥
 

awak asing?saya asing ~ but bukan mahkluk asing.. :P

Kita menjadi ASING kerana kita berubah ke arah kebaikan.
Jujur itu ASING kerana banyak orang berdusta.
Sedekah itu ASING kerana banyak orang kedekut.
Berjilbab itu ASING Kerana banyak orang yang memakai pakaian tapi telanjang.
Yakin pada Allah itu ASING Kerana banyak orang yang tidak percaya lagi pada-Nya.
Mewujudkan SYARI’AH Islam itu ASING karena banyak orang yang lebih percaya pada hukum buatan

manusia.

==============================­============

“Islam mulai muncul dalam keadaan ASING dan akan kembali ASING sebagaimana awal munculnya maka beruntunglah orang-orang ASING itu”. (HR. Muslim)

“Berbahagialah orang-orang yang ASING.” Siapakah orang-orang ASING itu wahai Rasulullah? “Iaitu orang-orang yang senantiasa melakukan kebaikan disaat kebanyakan orang berbuat kejahatan” (HR. Muslim)

Ya Allah, jadikanlah aku termasuk orang-orang diredhai Mu Ya Allah..Amin

ini lah diriku

AKU hanya seorang wanita biasa yang mencari kekuatan merentasi pentas dunia...
yang mencari keredhaan ilahi melitupi sebutir hati...
yang mencari kebahagiaan di anjung perjalanan duka tawa...
yang mencari senyuman tuk mewarnai hidup yang penuh titis2 lara yang mencari tangisan tuk menghilangkan racun yang bernanah di hati...
yang mencari kejayaan tatkala suara hati ditelan
kegagalan...
yang mencari ketenangan tuk memadam noda keresahan lara...
yang mencari dia tuk membimbing peribadi lantas menyelam ke dasar hati tuk memahami jiwa seorang wanita...
wanita biasa ini...
yang bernama AKU..♥ :')

aja-aja fighting! :)

saat hadirnya metari belum tentu tibanya bulan..
saat hadirnya pelangi belum tentu tibanya mentari..
saat hadirnya siang belum tentu hadirnya malam..
bila tiba bulan pasti mentari terbenam..
bila tiba pelangi pasti mentari menyembunyi..
bila tiba malam pasti siang hilang..
berbeza diantara kehidupan alam dan manusia..
manusia mampu merancang ..
namun belum tentu kepastian..
manusia mampu berkata-k

ata..
namun masih belum tentu janjinya..
manusia mampu berjalan..
namun belum tentu kesudahannya..
didalam hidup harus menerima..
tentang qada dan qadar..
kerana jawapan hanya ada padanya..
usah letih sebelum berjaya...
berusahalah selagi kita mampu..
 —

seindah perhiasan!~

WaNita sOlehah iTu iBaRaT peLanGi seLepaS geriMis...
jaRang keLihaTan naMun haDirnYa sunGGuh menPerSonAkaN...
bEri haTiMu uNtuK ALLAH, paSti ALLAH teMuKan pEmiLik teRbaIk , haMparKan maSaMu sEluaSnYa uNtuK ALLAH, paSti ALLAH aTuRkaN seLurUh hiDupmU seBaiKnYa..ღ(。◕‿◕。)ღ

kan2?..hehe

Isteri tak perlukan suami segagah seperti

☞ Spider(MAN), 
☞ Super(MAN) @ 
☞ Bat(MAN)
Cukuplah menjadi lelaki yang 
☞ Beri(MAN)

(#^.^#)

girls~

------------------Girls---------------------
--------------are like apples-------------
--------on trees.The best ones---------
-------are at the top of the tree-------
----The boys don't want to reach----

---for the good ones because they---
-are afraid of falling and getting hurt-
-Instead, they get the rotten apples-
from the ground that aren't as good,
but easy. So the apples up top think
something wrong with them when in
-reality they're amazing. They just--
--have to wait for the right boy to--
---- come along, the one who's-----
----------- brave enough to-----------
----------------climb all------------------
----------------the way-----------------
---------------to the top---------------
--------------of the tree ---------------
--------Those top Apples are---------
-----Muslimahs always valuable------

to : facebooker wanita

Para facebooker wanita...nampak solehah tapi
gedik..

1) Bila update status tulis ayat "ala manja" dan
ejaan yang "comel or brutal tapi ala solehah"
walaupun hakikatnya mahu menyampaikan sesuatu
mesej yang baik.

2) Bila bermuamalah di fb sekalipun sesama
sejantina, tulis "ala2 mesra alam" sampai melampau
seperti "cium pipi kunk, wink2", "rasa nak peluk
akak/adik je" and baanyak lagi...sedangkan jika diluar fb bicara tidak seindah dan semesra alam
di fb pun.

Semua ahli fb tak kira lelaki atau perempuan akan
membaca status dan komen anda/kita sekalipun dia
tidak meng "like" or "komen". Namun jauh di sudut
hati si pembaca merasa " alaaahai manjenye die dgn
kawan2 die"..biasanya lelaki akan rasa syok dan
boleh mengundang syahwah dengan tulisan2
seperti itu, tak percaya sila tanya mereka ya...

3) Animasi senyuman, gelak or kenyit mata
melampau sana sini untuk lelaki seperti : " Syukran
akhi ;-)", " Sama-sama :p Ustaz", " ^___^, " Mohon
kopi pes akhi yunk ;;)))"...( Apa perasaan lelaki bila
mendapet komen dan terima animasi seperti ini? )

4) Tulis dan ajak manusia berdakwah dalam masa
yang sama menggoda orang. Seperti : " Pesanan
ustaz dan ustazah saya, sabar lah dalam ujian ya
khas buat semua sahabat2 saya yang disayangi lagi
dirindui...lalu tag orang2 muslimin disamping
muslimat.

Bagi saya, semua nampak simple dan biasa, tapi
ianya mengundang penyakit hati bagi mereka yang
sudah sakit. Jagalah akhlak dan adab sebagai
muslimah, dalam fb kita sudah hilang malu, jika
diluar fb adakah sesuka hati kita melayan mana2
lelaki or bicara.Kalau sekalipun nak cari jodoh dan
tackle lelaki takkan FB medannya.

Jadilah muslimah
yang benar2 solehah yang tidak menjadi punca
kepada membuka selera lelaki untuk melakukan
maksiat hati.

Mohon maaf jika terkasar bahasa, saya juga
kadang-kadang terlepas pandang bila belek2 balik
memang menjengkelkan diri sendiri
sebenarnya...."Nasihat utk diri saya terlebih
utamanya"

p/s : Bak kata Status dari Ibnu Batoota yg
dipersetujui : "Kami benci dedah kecomelan di fb".
Jangan terlalu bermanja sangat dalam bermesej
takut ada yg nanti ada yg terluka..

senyum.. XD *chill ^_^

【ツ】 Senyum ringan tak bersuara tapi penuh makna. 【ツ】 Senyum murah tapi tak ternilai dengan harga. 【ツ】 Senyum tak perlu tenaga tapi besar motivasinya. 【ツ】 Senyum hal yang mudah tapi selalu nampak indah. 【ツ】 Senyum satu hal yang biasa tapi boleh jadi istimewa. 【ツ】Senyum ibadah yang paling mudah tapi berpahala setara dengan sedekah. 【ツ】 Penuhilah hari-hari kita dengan senyuman manis agar semua orang ikut tersenyum bersama kita... 【ツ】 {:-)≈ ﷲ INSYA ALLAH 5)-:<( ﷲ

Lelaki impian

Lelaki impian 

Bukan lelaki kaya , tapi Lelaki yang paham Agama
Bukan Lelaki tampan, tapi Lelaki yang beriman
Bukan Lelaki Gagah , tapi Lelaki yang pantang menyerah tak Kenal lelah dalam berdakwah Lelaki soleh
Bukan rumah mewah ,tapi rumah sederhana dengan As-sunnah yang tak Henti menyala , alunan Al-quran sbgai peramainya , 
langkah kaki nya dalam dakwah dengan kekuatan Ilahi .

Lebih atau kuran
g dalam kehidupan tetaplh Nikmat yang harus disyukuri

Dari ALLAH kembali ke ALLAH

Lelaki menguatkan langkah ini menuju jalanNya
Dalam dakwah menuju RidhoNya .

Kunci Zuhud :

Kunci Zuhud :

1. Aku tahu rezekiku tak mungkin diambil orang, karenanya hatiku tenang..
2. Aku tahu amal2ku tak mungkin dilakukan oleh orang lain, maka aku sibukkan diriku untuk beramal..
3. Aku tahu ALLAH selalu melihatku, karenanya aku malu bila ALLAH mendapatiku melakukan maksiat..
4. Aku tahu kematian menantiku, maka aku siapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku..

(Hasan Al-Basri)

jika dikau berani

♥JIKA BERANI PINANGLAH AKU♥ 

Jika benar engkau suka kepadaku..
Jika benar engkau cinta kepadaku..
Jika benar engkau sayang kepadaku..
Maka datanglah ke rumahku,
Temuilah kedua orang tuaku.
Katakan semua itu kepada Ayah dan Ibuku..
Dan pinanglah aku kepada mereka..
Jika engkau telah yakin
Dan jika engkau telah siap membangun bahtera rumah tangga nanti..
Maka ikatlah aku dalam sebuah ikatan pernikahan yang suci..
Engkau berani bukan??
Jika engkau beralasan masih belum berani..
Jika engkau beralasan masih belum siap..
Maka kuanggap engkau hanya mau main-main saja dengan diriku..
Kuanggap engkau hanya ingin menjadikan aku sebagai pacarmu saja..
Tak lebih dari itu..
Maka kukatakan kepadamu..
Jangan engkau terlalu berharap aku akan menerima cintamu.
Biar sajalah aku merasa lebih nyaman dengan kesendirianku..
Aku hanya akan mempersembahkandiriku seutuhnya kepada pasangan halalku nanti..
Bukan untuk yang hanya mahu main-main dengan hatiku. Terlalu berharga hatiku untuk dipermainkan..
Begitulah caraku melindungi diriku..
Kefitrahan dan kehormatanku akan selalu tetap ku jaga sampai tiba masanya nanti..
Aku tak mahu menjerumuskan diri pada apa yang telah dilarang Agama..
Aku tak mahu menjadikan kebebasanku akan menghancurkan masa depanku.
Yang hujung-hujungnya menjadikan diriku bersedih dan meratap dalam penyesalan yang berkepanjangan..
Sungguh aku tak mahu hal itu terjadi pada jalan hidupku..

dalaman or luaran?

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)