wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Wednesday, December 5, 2012

jika dikau berani

♥JIKA BERANI PINANGLAH AKU♥ 

Jika benar engkau suka kepadaku..
Jika benar engkau cinta kepadaku..
Jika benar engkau sayang kepadaku..
Maka datanglah ke rumahku,
Temuilah kedua orang tuaku.
Katakan semua itu kepada Ayah dan Ibuku..
Dan pinanglah aku kepada mereka..
Jika engkau telah yakin
Dan jika engkau telah siap membangun bahtera rumah tangga nanti..
Maka ikatlah aku dalam sebuah ikatan pernikahan yang suci..
Engkau berani bukan??
Jika engkau beralasan masih belum berani..
Jika engkau beralasan masih belum siap..
Maka kuanggap engkau hanya mau main-main saja dengan diriku..
Kuanggap engkau hanya ingin menjadikan aku sebagai pacarmu saja..
Tak lebih dari itu..
Maka kukatakan kepadamu..
Jangan engkau terlalu berharap aku akan menerima cintamu.
Biar sajalah aku merasa lebih nyaman dengan kesendirianku..
Aku hanya akan mempersembahkandiriku seutuhnya kepada pasangan halalku nanti..
Bukan untuk yang hanya mahu main-main dengan hatiku. Terlalu berharga hatiku untuk dipermainkan..
Begitulah caraku melindungi diriku..
Kefitrahan dan kehormatanku akan selalu tetap ku jaga sampai tiba masanya nanti..
Aku tak mahu menjerumuskan diri pada apa yang telah dilarang Agama..
Aku tak mahu menjadikan kebebasanku akan menghancurkan masa depanku.
Yang hujung-hujungnya menjadikan diriku bersedih dan meratap dalam penyesalan yang berkepanjangan..
Sungguh aku tak mahu hal itu terjadi pada jalan hidupku..

No comments:

Post a Comment