wanita

Banyak lebah mendatangi bunga yang kurang harum
Kerana banyaknya madu yang dimiliki bunga
Tidak sedikit lebah meninggalkan bunga yang harum kerana sedikitnya madu
Banyak lelaki tampan yang tertarik dan terpesona oleh wanita yang kurang cantik
Kerana memiliki hati yang cantik
Dan tidak sedikit pula wanita cantik ditinggalkan lelaki kerana keburukan hatinya
Karena kecantikan yang sejati bukanlah cantiknya wajah tetapi apa yang ada didalam dada
Maka percantiklah hatimu agar dicintai dan dirindukan semua orang.

“Sesungguhnya Allah tidak melihat luaran kalian dan rupa kalian akan tetapi Allah melihat hati kalian” – (HR.Muslim)

Saturday, April 23, 2011

untuk pengetahuan bkl zaujku...

Awak thu x,
 kenapa bila awak ajak keluar, sy x nak keluar berdua?
Sebab saya x nak ada yg ke3 antara kita…
Kenapa bila kita jmpa saya ajak teman2 saya?
Awak x nak kan, awak nak kita jumpa berdua ja..
Tpi saya tak nak jdi nisa’ yg hancurkan iman seorang rijal…
Awak thu kenapa saya lepaskan awak pada org yg pernah sakiti hati awak..
Sebab sy ingat pesan awak, kita x thu jodoh kita..
Dan saya nak tengok awak bahagia walaupun tanpa saya..
Awak perasan x ada sendu mlm tu.. mlm yg awak gitaw siapa dia…
Mesti awak x perasan kan sebab sy x nak awak thu saya sedih awak pilih dia…
Awak thu kenapa saya  x bgi awak pegang tangan saya?
Sebb saya nak tangan awak tangan pertama yang sy cium selepas akad nnt..
Awak thu kenapa saya x bgi awak kiss sy dlm phone o “direct kiss”
Sebab sy nak awak org pertama kiss saya lepas sarung cincin kat masjid t..
Mesti awak ckp sy tunjuk baik kan..
Tpi awak, ini semua untuk awak,,
Selagi sy dapat, sya akan jaga dri ini..
Ini  jnji saya pada bakal zauj sy…
Sy nak jadi zaujah yg terbaik untuk bakal zauj saya..

No comments:

Post a Comment